خبرگزاری کار ایران

سردار باقری در جمع خبرنگاران:

ایران و ترکیه بر یکپارچگی ملت عراق تاکید دارند/ افزایش همکاری‌های نظامی تهران و آنکارا با سفر اردوغان به تهران

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۷۵۹

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران و ترکیه مواضع مشترک و یکسانی درخصوص همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق دارند و تاکیدشان بر یکپارچگی ملت عراق و عدم قبول انجام همه پرسی کردستان عراق است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمدحسین باقری پس از دیدار با ژنرال خلوصی آکار، در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم سفر هیات ترکی که در ادامه سفر من صورت گرفته، موجبات گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور و به تقویت امنیت دو کشور منجر شود.

ایران و ترکیه مواضع مشترکی درباره همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق دارند

وی با بیان اینکه در دیدار امروز در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و موضوعات مختلفی که در منطقه پیرامون دو کشور وجود دارد، مذاکراتی انجام شد، اظهار داشت: از جمله این مذاکرات، موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق بود. دو کشور مواضع مشترک و یکسانی در این زمینه دارند.

ایران و ترکیه بر یکپارچگی ملت عراق تاکید دارند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تاکید ایران و ترکیه بر یکپارچگی ملت عراق و عدم قبول انجام همه‌پرسی کردستان عراق است، تصریح کرد: در مورد توفیقاتی که ارتش و نیروهای مسلح عراق و ارتش سوریه و همپیمانان در مقابله با داعش و تروریست‌های تکفیری در آزادسازی سرزمین‌های خود داشتند، صحبت‌هایی در دیدار با رئیس ستاد ارتش ترکیه انجام دادیم و امیدواریم که امنیت و آرامش در این سرزمین‌ها برقرار شود.

مذاکره ایران و ترکیه درخصوص کمک به مردم میانمار

سردار باقری ادامه داد: همچنین درباره مقابله با تروریست‌ها در منطقه و امنیت مرزهای مشترک مذاکراتی انجام شد و تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید.

وی با اشاره به بحران مسلمانان در میانمار خاطرنشان کرد: در این دیدار درباره همکاری نیروهای مسلح دو کشور و سایر کشورهای مسلمان برای کمک به مردم میانمار و تلاش برای جلوگیری از روی دادن چنین اتفاقاتی، مذاکراتی انجام شد.

نیروهای مسلح ایران و ترکیه رزمایش‌های مشترک خواهند داشت

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در بخشی دیگر از سخنان خود ابراز داشت: براساس مذاکرات انجام شده نیروهای مسلح دو کشور از این به بعد همکاری‌های بیشتری در مسائل آموزشی و حضور در رزمایش‌های مشترک و برقراری امنیت مرزهای خود خواهند داشت.

سردار باقری با اشاره به سفر پیش‌روی رجی طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بیان کرد: ان‌شاءالله با سفر اردوغان همکاری‌های نظامی ایران و ترکیه افزایش خواهد یافت. 

تلاش می‌کنیم همکاری‌های نظامی را گسترش دهیم 

همچنین ژنرال خلوصی آکار نیز در این دیدار، با اشاره به رابطه دیرینه ایران و ترکیه یادآور شد: ترکیه و ایران سابقه دوستی و برادری و ارزش‌های مشترک دینی و تاریخی با یکدیگر دارند. به همین دلیل در چارچوب این اشتراکات با توجه به حساسیتی که در منطقه ایجاد شده است، به طور متقابل همکاری‌ها و هماهنگی‌هایی در زمینه‌های مختلف با یکدیگر داریم.

رئیس ستاد ارتش ترکیه با تاکید بر اینکه علاوه بر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی که میان دو کشور وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا روابط و همکاری‌های نظامی میان دو کشور را به ویژه در راستای مبارزه با تروریسم و تامین امنیت مرزهای مشترک گسترش دهیم و به طور متقابل با یکدیگر به توافقاتی نیز رسیده‌ایم، عنوان کرد: همکاری‌های نظامی ایران و ترکیه در آینده گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز