خبرگزاری کار ایران

پاپی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های اقتصادی مجلس است/تلاش پتروشیمی فارابی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، اقدامی مورد تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۸۲۲

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان این‌که جذب سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های اقتصادی مجلس است، تاکید کرد که از رهگذر این مسئله، فناوری روز دنیا نیز وارد کشور شده است. مجلس به دولت و بخش‌های دولتی اجازه داده تا ۱۰۰ میلیارد دلار نیز سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برخی مشکلات شرکت‌های پتروشیمی در سراسر کشور تاکید کرد: واقعیت این است که شرکت‌های پتروشیمی به نسبت تمامی فعالیت‌های صنعتی در کشور جزو صنایع خوب و سوددهی است که فعال شده و باتوجه به میزان سود قابل‌قبولی که از این فعالیت حاصل می‌شود، فعالیت‌شان توجیه اقتصادی دارد.

انتقاد نسبت به واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی بدون درنظرگرفتن شروط

وی در عین حال به بحث تعدیل نیروی کار در برخی شرکت‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: از زمانی که بحث واگذاری شرکت‌های دولتی پتروشیمی به بخش خصوصی آغاز شد، بعضاً شاهدیم این واگذاری‌ها بدون رعایت شروطی که دولت بر این مسئله دارد، انجام می‌شود.

شرکت‌های پترویشمی از نیروی انسانی مازاد در زنجیره پایین‌دست استفاده کنند

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید شروطی را برای صاحبان آینده شرکت‌های پترویشمی درنظر بگیرد. از جمله این‌که این شرکت‌ها باید با ارائه طرح‌های دقیق، نیروی انسانی فعال در شرکت‌های پتروشیمی را حفظ کنند. این شرکت‌ها می‌توانند از نیروی انسانی مازاد خود در زنجیره پایین‌دست استفاده کنند و با سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های جدید از این نیروهای انسانی مازاد در زنجیره‌های پایین‌دست که اتفاقاً ارزش افزوده بالاتری هم دارد، استفاده کند.

وی یادآور شد: با این حال بعضاً شاهدیم بخش خصوصی به‌دلیل عدم نظارت دقیق دولت، سریع‌ترین راه‌حل را درنظر گرفته و برای افزایش سود خود، سعی می‌کند با کمکترین نیروهای انسانی، بیشترین بازده را داشته باشد و هزینه‌ها را کاهش دهد.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس دهم اعلام کرد: متاسفانه برخی از این شرکت‌های وابسته به بخش خصوصی اساساً توجهی به تنش‌های اجتماعی ناشی از تعدیل نیروها ندارد و لازم است دولت، با نظارت بر این مسئله، حفظ نیروی انسانی را یکی از شروط اساسی برای واگذاری شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی قرار دهد.

تلاش پتروشیمی فارابی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای بجاست

پاپی‌زاده همچنین با اشاره به تلاش گسترده شرکت‌های پتروشیمی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای تعریف شده برای این شرکت‌ها، در واکنش به سوالی درباره تامین منابع مالی اجرای این طرح‌های توسعه‌ای از طریق فاینانس خارجی و کمک مجلس به اجرای این مهم در برخی شرکت‌های پتروشمی همچون شرکت پتروشیمی فارابی گفت: این اقدامی مورد تقدیر، بجا و مناسب است و هیچ منعی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در شرکت‌های پتروشیمی وجود ندارد.

مجوز مجلس برای جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی توسط دولت

نماینده مردم دزفول در مجلس خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی تقریباً سقف مشخصی ندارد و مجلس به دولت و بخش‌های دولتی اجازه داده تا ۱۰۰ میلیارد دلار نیز سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.

ورود فناوری روز دنیا از رهگذر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی

وی یادآور شد: به هر حال ما در بخش‌های مختلف با مشکل کمبود منابع مالی دست به گریبان هستیم و نکته حائز اهمیت در این راستا، این است که از رهگذر جذب سرمایه‌گذاری خارجی، علاوه بر تامین منابع مالی موردنیاز برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، تکنولوژی و فناوری روز دنیا نیز وارد کشورمان می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان همچنین گفت: مسئله سومی که از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی محقق می‌شود این است که باتوجه به شرایط فعلی کشور به‌لحاظ اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم، باید تمامی فعالیت‌های ما به ایجاد اشتغال و حل مشکلات معیشتی مردم ختم شود.

وی اضافه کرد: به بیان دیگر باید تمامی اقدامات‌مان به تولید ثروت ختم شود که در این راستا باید با ایجاد اشتغال، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم تا بتوانیم در مراحل بعدی سطح رفاهی جامعه را ارتقاء دهیم.

جذب سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های اقتصادی مجلس است

پاپی‌زاده در پایان گفت: با این حساب جذب سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های اقتصادی مجلس در صنایع و بحث تولید است که در بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف و همچنین بررسی برنامه‌های توسعه‌ای و لوایح بودجه این مهم را درنظر می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز