خبرگزاری کار ایران

بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

ساختارهای کشور برای استقرار نظام پارلمانی فراهم نیست/ احزاب، درباره تغییر نظام انتخاباتی با یکدیگر گفت‌وگو کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۱۴۳

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تغییر نظام از ریاستی با توجه به ساختار فعلی کشور ما مناسب نیست و در اینصورت شاهد تک صدایی و حضور یک جناح در کشور خواهیم بود.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تغییر نظام ریاستی به پارلمانی با بیان اینکه ابعاد این مسئله باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود مراد چیست، گفت: نظام پارلمانی در جایی پاسخ‌گوی جامعه است که گزینشی درکار نباشد چراکه این امر پارلمان را به سمت گزینه‌ای که مراد یک عده خاص است، می‌برد.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان همیشه در انتخابات مشکل داشته‌اند، بهترین نامزدهای این جریان و کسانی که می‌توانند تاثیرگذاری فراوانی در کشور داشته باشند در گزینش.ها حذف می‌شوند.

رئیس کتاب خانه ملی در ادامه با بیان این که نظام پارلمانی به ذات خوب است اما با شکل و ساختار نظام فعلی ما قطعا این طرح جواب نمی‌دهد، عنوان کرد: اگر مردم بر اساس تصمیم خودشان رأی دهند  و نه اجبار، نظام پارلمانی مطلوب است، اما اگر آنان فقط برای این به پای صندوق‌های می‌آیند که از حق رأی‌شان استفاده کنند، خوب نیست.

وی در ادامه تشریح کرد: اگر گزینه‌های منتخب مردم در انتخابات شرکت داده شوند و گزینه آنان انتخاب شود و پارلمان دارای چند صدایی باشد به طبع شخصی به عنوان نخست وزیر یا بالاترین مقام اجرایی انتخاب  می‌شود که برآمده از  آرا و  اندیشه‌های مختلف است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر نظارت استطلاعی بود، قطعا از این تغییرات استقبال می‌شد اما با رویه‌ای که در سنوات گذشته مشاهده کرده‌ایم، جواب نخواهیم گرفت.

بروجردی در پاسخ به این سوال که اگر نظام پارلمانی در کشور حاکم شد، اصلاح‌طلبان چه کاری باید انجام دهند، گفت: با شرایط فعلی این نظام مورد پذیرش اصلاح‌طلبان نیست، البته هنوز هم بحثی در این مورد در جریان اصلاحات انجام نشده است. از مجموعه کدهایی که به دست آمده به نظر می‌رسد این کار مناسب نیست. لازم است احزاب و گروه‌های مختلف گرد هم بیایند و درباره این تغییر با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کنند تا کشور و پارلمان دچار تک‌صدایی نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز