خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز:

استفاده از پول ملی می‌تواند در زمینه انرژی هم مورد استفاده قرار گیرد/ دیدار اردوغان به ایران فرصتی تاریخی برای حل برخی مسائل است

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۱۷۳

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز تاکید کرد: استفاده از پول ملی در روابط تجاری بین ترکیه و ایران می‌تواند در زمینه انرژی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، سید محمدحسین عادلی، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) در حاشیه نمایشگاه هفته انرژی در مسکو پایتخت روسیه در گفت‌وگو با آناتولی با ارزیابی روابط تجاری ایران و ترکیه گفت: استفاده از پول ملی در روابط تجاری بین ترکیه و ایران می‌تواند در زمینه انرژی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به افزایش استفاده از پول ملی در روابط تجاری و تجارت در سراسر جهان، این روند در دوره بعدی نیز ادامه خواهد یافت.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اشاره به توافق ایران و ترکیه در استفاده از ارز ملی در مبادلات تجاری خود اظهار داشت: استفاده از پول ملی در روابط تجاری بین ترکیه و ایران یک تحول بسیار مهم است. تحریم‌ها و تحولات سیاسی تجارت آزاد کشورها را محدود می‌کند. این وضعیت نیز تقاضا برای استفاده از ارز ملی در روابط تجاری را افزایش می‌دهد.

عادلی ادامه داد: ایران در میان همسایگان ترکیه به عنوان کشوری که نقش مهمی در تامین نیازهای نفت خام آن دارد٬ است و بنابراین توسعه روابط تجاری بین دو کشور امری بسیار طبیعی است.

وی با بیان اینکه این دو کشور اشتراکات و شباهت‌های بسیاری دارند، تصریح کرد: از روابط تجاری رو به رشد بین دو کشور شگفت زده نیستیم. این به درایت رهبران دو کشور اشاره دارد.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباره سفر رئیس‌جمهور ترکیه به تهران نیز خاطرنشان کرد: دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه از ایران فرصتی تاریخی برای حل برخی مسائل است. این دو کشور مهم منطقه باید دوست باشند؛ زیرا آن‌ها دارای توانایی‌ها و پتانسیل‌های فراوانی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز