خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه بروندی مطرح کرد:

اعلام آمادگی بروندی برای همکاری‌های بانکی با بانک‌های ایرانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۵۴۹

مدیرکل آفریقای وزارت خارجه در دومین مرحله سفر به شرق آفریقا وارد بوجومبورا پایتخت بروندی شد و با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که با حضور سیدمرتضی مرتضوی، سفیر اکرودیته جمهوری اسلامی ایران در بروندی و عمر نزیمبر، سفیر بروندی در تهران انجام شد، وزیر امور خارجه بروندی با برادرانه توصیف کردن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، از تشکیل کمیته مشترک سیاسی و اقتصادی میان دو کشور استقبال کرد و بر اهمیت نقش این کمیته در گسترش روابط و همکاری‌های فیمابین دو کشور به خصوص در زمینه‌های علمی، فناوری، بهداشتی و اقتصادی تاکید کرد.

نیامیتوه همچنین با اعلام آمادگی بروندی برای همکاری‌های بانکی با بانک‌های ایرانی از شرکت‌های ایرانی برای حضور فعال در بروندی دعوت کرد.

در این دیدار همچنین ضمن بررسی همکاری‌های دو کشور در مجامع و محافل منطقه‌ای و بین‌المللی، روند تحولات خلیج فارس و خاورمیانه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت و مهدی آقاجعفری، مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه گزارشی از آخرین وضعیت در سوریه، عراق، منطقه خلیج فارس و نیز تحولات کردستان عراق را تشریح کرد.

مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در سفر به بروندی ضمن امضای یادداشت تفاهم تشکیل کمیته سیاسی و اقتصادی میان دو کشور با تعداد دیگری از مقامات و مسئولان بروندی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز