خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری گرگان خبر داد:

صدور رای در پرونده موسوم به قتل‌های سریالی گلستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۰۰

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: دادگاه انقلاب گرگان رای پرونده هشت هزار صفحه ای موسوم به قتل‌های سریالی گلستان را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، هادی هاشمیان در این باره گفت: دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم را به اعدام در ملاءعام و متهم ردیف سوم  را به نفی بلد (تبعید) محکوم کرد.

وی اضافه کرد: این باند سه نفره، ۸۰ فقره سرقت مسلحانه و ۱۳ قتل را در فاصله سال‌های ۷۹ تا ۹۴ در استان‌های گلستان و مازندران مرتکب شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور از بهمن ۹۵ در دادگاه انقلاب گرگان به اتهام افساد فی‌الارض و محاربه آغاز شده بود. حکم صادر شده در دادگاه انقلاب، قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

هاشمیان با بیان اینکه با صدور این حکم پرونده اعضای باند در دادگاه انقلاب بسته شد، اظهار داشت: این پرونده برای رسیدگی از جنبه خصوصی جرم در مورد قتل‌ها و سرقت‌ها به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد.

وی یادآور شد: اعضای باند معروف به قتل‌های سریالی، بهار ۹۴ به دنبال تشکیل پرونده قتل راننده سواری در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته هاشمیان، بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان نشان داد که با این اسلحه، در سال‌های گذشته نیز چندین سرقت مسلحانه و قتل در استان‌های گلستان و مازندران انجام شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد.

هاشمیان ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد، این فرد از چند سال پیش همراه پسرش و فرد دیگری اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرد که در یک عملیات ضربتی، آنها نیز دستگیر شدند.

وی افزود: اعضای این باند، دام، انواع ماشین آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می‌کردند و در صورت مقاومت مال‌باختگان آنان را نیز با اسلحه به قتل می‌رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز