خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لندن:

عدم تایید پایبندی ایران به برجام نقض مقررات آژانس است

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۵۰

سفیر ایران در لندن اعلام عدم تایید پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را، در شرایطی که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به برجام را اعلام کرده است، نقض صریح حقوق بین الملل و نقض صریح میثاق و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این روزها بسیاری از کشورها و رهبران سیاسی جهان در انتظار تصمیم دولت آمریکا برای اعلام سیاست نهایی خود در برابر برجام هستند. مذاکرات پشت صحنه زیادی هم در جریان است تا بر تصمیم ترامپ تاثیر بگذارند و بر همین اساس فرمول‌ها و روش‌های متعددی برای اتخاذ سیاست اعلامی جدید آمریکا در مرحله بررسی قرار دارند. اما در مجموع فارغ از حرف‌ها و لفاظی‌هایی که دولت می‌تواند در این بیانیه سیاسی خود بگنجاند، اعلام عدم تایید پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام، در شرایطی که هشت بار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را اعلام کرده است، نقض صریح حقوق بین‌الملل و نقض صریح میثاق و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. دولت آمریکا می‌تواند در چارچوب قواعد سیاست بین‌الملل سیاست‌های خود نسبت به ایران را اعلام کند، اما در بحث اعلام پایبندی به تعهدات هسته‌ای، ناچار است به نظام تعریف شده امنیت دسته‌جمعی و نقش منحصربفردی که برای آژانس تعریف شده است، پایبند باشد. 

براساس مفاد برجام و اصول حقوق بین‌الملل، تنها نهادی که می‌تواند پایبندی ایران به اجرای تعهدات هسته‌ای خود در برجام را تایید کند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و لاغیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز