خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

ایران از استقلال کشورهای آفریقایی حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۶۰

رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با ایساکا سیدیبه رییس مجلس مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا علی لاریجانی در این دیدار گفت: سفرهای شما به ایران می‌تواند کمک زیادی به گسترش همکاری‌های دوجانبه نماید.

لاریجانی افزود: اکنون سطح روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور در شرایط خیلی خوبی قرار دارد و امیدواریم که بتوانیم سطح روابط اقتصادی را هم ارتقاء بخشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران دوستی و سطح روابط خوبی با کشورهای آفریقایی بالاخص مالی دارد و همیشه مسایل این منطقه مورد توجه ما بوده و از استقلال کشورهای آفریقایی حمایت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: نمایندگان دو کشور می‌توانند عرصه‌های همکاری در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی را شناسایی کنند و اقداماتی را که باید توسط دو طرف انجام پذیرد، مشخص کنند.

کشورهای آفریقایی خواهان ارتباط نزدیکتر با ایران هستند

همچنین در این دیدار رییس مجلس مالی گفت: یک دوستی واقعی میان دو کشور برقرار  است و ما علاقمندیم که هرچه سریعتر چارچوب جدیدی برای ادامه همکاری‌ها تعیین نماییم.

ایساکا سیدیبه تصریح کرد: کشورهای آفریقایی بسیاری تمایل به روابط بیشتر با ایران دارند و می‌خواهند با سفر به کشور شما از نزدیک با فرهنگ و مردم ایران آشنا شوند.

وی تاکید کرد: ما از طرف خود تمام تلاشمان را برای ارتقاء سطح روابط تجاری به کار خواهیم بست و امیدواریم که به‌زودی شاهد ورود محصولات و کالاهای ایرانی به کشور مالی باشیم.

رییس مجلس مالی در پایان گفت: ما همیشه دوست ایران خواهیم ماند و هیچ‌وقت با دشمنانشان همکاری نخواهیم کرد.

گفتنی است سی و هشتمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز صبح(شنبه) با میزبانی دبیرخانه این اتحادیه در تهران آغاز به کار کرد و ریاست کمیته اجرایی برعهده ایساکا سیدیبه رئیس مجلس مالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز