خبرگزاری کار ایران

در دیدار با تویسرکانی مطرح شد؛

ابراز علاقه‌مندی فرانسه به گسترش همکاری در زمینه مالکیت معنوی با ایران

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۹۰۷

در دیدار رییس مرکز مالکیت صنعتی فرانسه و هیات همراه با معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ژنو، در خصوص گسترش همکاری دو کشور در زمینه مالکیت معنوی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو و به درخواست هیات فرانسوی انجام شد، احمد تویسرکانی با تشریح ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران و رشد سریع کشور با توجه به جمعیت جوان و تحصیل‌کرده به سابقه یکصد ساله ثبت مالکیت‌های صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر در خصوص مدرنیزه کرده شیوه‌های ثبت، اقدامات موثری انجام شده و اکنون شیوه‌های ما مطابق کشورهای پیشرفته در این زمینه است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت مالکیت معنوی (IP) در رشد اقتصادی، بر ضرورت تبادل تجربیات دو کشور تاکید کرد.

دومان سوبیران رئیس مرکز مالکیت صنعتی فرانسه نیز در این دیدار به علاقه مندی توسعه روابط بین دو کشور اشاره کرد و گفت: ما باور داریم ایران یک بازیگر کلیدی در منطقه و یک کشور بزرگ با جمعیت جوان و تحصیل کرده و با فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است.

وی افزود: اقتصاد باید از خلاقیت ها و نوآوری‌ها حمایت کند و ما می‌توانیم از یکدیگر یاد بگیریم.

در پایان این دیدار مذاکرات فنی در خصوص امضاء تفاهم نامه مشترک بین دو کشور انجام و توافقات لازم در جهت تدوین و امضای آن در آینده نزدیک صورت گرفت.

در پنجاه و هفتمین جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) که در ژنو سوئیس در حال برگزاری است، هیاتی متشکل از معاونان وزرای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس مرکز مالکیت معنوی کشورمان دکتر تویسرکانی را همراهی می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز