خبرگزاری کار ایران

در دیدار در دیدار تویسرکانی با فرانسیس گری صورت گرفت؛

امضای سند تفاهم همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی با سازمان ثبت اسناد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۶۷۱

در دیدار معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با فرانسیس گری، رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو، سند تفاهم همکاری جهت حمایت از نوآوری و خلاقیت به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی در دیدار با فرانسیس گری ضمن مذاکره در خصوص دستورکار مجمع عمومی وایپو، با تشریح توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص نوآوری و خلاقیت‌ها به جمعیت عظیم تحصیل‌کرده و جوان کشور اشاره کرد و گفت: اقدامات گسترده‌ای در کشور جهت توسعه خدمات مربوط به ثبت مالکیت‌های صنعتی صورت گرفته و تمامی فرآیند خدمات با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بهسازی و مدرن شده است.

وی با اشاره به افزایش تقاضاهای ثبت مالکیت‌های صنعتی به ویژه ثبت بین‌المللی علائم تجاری و اختراعات در کشور، همچنین بر تاثیر مهم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری در توسعه مالکیت معنوی (IP) تاکید کرد.

فرانسیس گری، رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی نیز ضمن قدردانی از مواضع اصولی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران در رابطه با دستورکار مجمع عمومی و بیانیه این نشست، اقدامات انجام شده جهت توسعه IP در ایران را مهم ارزیابی و کمک های فنی وایپو راجع به آگاه سازی و توسعه داوری را تشریح کرد.

در پایان این دیدار سند همکاری وایپو با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص پروژه TISC به امضا رسید. به موجب این تفاهمنامه، وایپو نسبت به ارایه آموزش های لازم و حمایت حقوقی از نوآوران جهت ثبت مالکیت‌ها، امکان دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی وایپو و آموزش‌های لازم جهت تجاری سازی اختراعات را به صورت رایگان ارائه خواهد داد.

در ادامه رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی اظهار علاقه کرد از ایران دیدار داشته باشد و مقرر گردید هماهنگی‌های لازم انجام و این سفر در آینده نزدیک انجام پذیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین به صورت جداگانه با معاونان سازمان جهانی مالکیت معنوی دیدار و به تفصیل در خصوص توسعه IP، ثبت بین‌المللی علائم و اختراعات و نیز برنامه‌های آتی وایپو بحث و مذاکره و مقرر شد در برنامه‌ریزی سال آتی کمک‌های فنی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدیدهای آموزشی جهت بخش‌های تخصصی به هزینه وایپو توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز