خبرگزاری کار ایران

امروز؛

آقاجعفری با وزیر نفت و مدیرکل وزارت خارجه اتیوپی دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۷۰۴

مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه که در آدیس آبابا به سر می‌برد، امروز با وزیر نفت و معادن و همچنین مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه اتیوپی جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در ملاقات مهدی آقاجعفری با موتوما مکاسا زرو، وزیر نفت و معادن اتیوپی که بهزاد خاکپور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی نیز حضور داشت، راه‌های توسعه روابط و همکاری های دو کشور در زمینه‌های اکتشاف و بهره‌برداری از حوزه‌های نفت، گاز، صنایع پتروشیمی، مطالعات زمین‌شناسی و معدن گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزیر نفت اتیوپی با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و علی‌الخصوص در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، خواستار حضور فعال شرکت‌های ایرانی جهت مشارکت در پروژه‌های اتیوپی در این زمینه‌ها شد.

آقاجعفری همچنین در دیدار با سلیمان ددفو، مدیر کل خاورمیانه وزارت امور خارجه اتیوپی، راه‌های توسعه و تحکیم روابط دو کشور در زمینههای مختلف را مورد بررسی و رایزنی قرار داد. 

در این دیدار، ضمن گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون آخرین روند تحولات در خاورمیانه و شمال و شرق آفریقا، در خصوص تشکیل کمیته مشترک مشورت‌های سیاسی میان وزارت خارجه دو کشور توافق کردند و مقرر شد یادداشت تفاهم مربوطه در آینده نزدیک نهایی و امضا شود.

مدیرکل آفریقا در جریان این سفر منطقه‌ای به آفریقا قبلا از اوگاندا و بروندی بازدید کرده بود و روز گذشته در آخرین مرحله از سفر به شرق آفریقا وارد اتیوپی شده است.  

وی قرار است علاوه بر ملاقات با مقامات اتیوپی، با مسئولان اتحادیه آفریقا نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز