خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با رئیس شورای فدراسیون روسیه:

تحریم آمریکا علیه روسیه و ایران خلاف قواعد بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۰۳۶

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس شورای فدراسیون روسیه تحریم آمریکا علیه روسیه و ایران را خلاف قواعد بین‌المللی دانست.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز که در رأس هیأتی پارلمانی به سن‌پترزبورگ سفر کرده است، در دیدار با والنتینو ماتونیکو رئیس شورای فدراسیون روسیه، روابط بین دو کشور ایران و روسیه را مناسب اما در خور گسترش دانست و گفت: همکاری‌های روابط دو کشور به خصوص در رابطه با مبارزه با تروریسم آن هم در سوریه بسیار سنجیده بوده و نتایج ملموس و مناسبی را در پی داشته است.

وی افزود: آن روز که ایران و روسیه در خصوص سوریه شروع به همکاری کردند، کمتر کشوری باور داشت که این سطح از همکاری‌ها منجر به نتیجه شود، اما امروز نتایج نشان می‌دهد ایران و روسیه موفق عمل کردند؛ به نحوی که تروریست‌ها در سوریه و عراق ضربه‌ای جدی خورده‌اند.

احتمال نقل مکان تروریست‌ها در پناه حمایت برخی قدرت‌های جهانی

لاریجانی به احتمال نقل مکان تروریست‌ها در پناه حمایت برخی قدرت‌های جهانی اشاره کرد و گفت: این امر سبب بهم‌ریختگی منطقه و حتی جهان خواهد شد و بنابراین همکاری‌های ایران و روسیه باید از پایه‌های محکمتری برخوردار شود و مستمر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به دو سال مذاکره برای رسیدن به توافق هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: در چند ماه اخیر آمریکا این توافقات بین‌المللی را نقض کرده است؛ در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را بارها تأئید کرده و آمریکا راه و مسیر دیگری را در پیش گرفته است.

تحریم آمریکا علیه روسیه و ایران خلاف قواعد بین‌المللی است

لاریجانی به تحریم آمریکا علیه روسیه و ایران اشاره کرد و آن را خلاف قواعد بین‌المللی دانست و محکوم کرد.

وی از همکاری منطقه‌ای روسیه و ایران تشکر کرد و گفت: از گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور استقبال می‌کنیم.

تاکید بر همکاری‌های دو کشور در عرصه احداث نیروگاه‌های حرارتی و حمل و نقل ریلی

رئیس مجلس شورای اسلامی همکاری‌های دو کشور در عرصه احداث نیروگاه‌های حرارتی و حمل و نقل ریلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایجاد کریدور شمال ـ جنوب از دو مسیر با گسترش حمل و نقل ریلی، از برنامه‌های جدی ایران است که روسیه می‌تواند در تسریع این پروژه‌ها نقش فعال‌تری داشته باشد.

لاریجانی بر گسترش پروژه‌های اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: نقش پارلمان روسیه در این امر به سزا و مؤثر خواهد بود.

وی به گسترش همکاری‌های تجاری کشاورزی، اشاره و بر گسترش بیش از پیش آن تأکید کرد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه: در اجرا و پایبندی ایران به برجام نباید شبهه‌ای داشته باشیم

همچنین در این دیدار والنتینو ماتونیکو رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کاملاً موافق هستم که امروز باید عملی کردن توافق‌ها را در پیش‌ بگیریم و توافق‌های انجام گرفته بین دو کشور را اجرایی کنیم.

وی ایجاد کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور را راه‌حل مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی و نیز اجرایی شدن توافقات دانست و خواستار پیگیری موضوع از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه، گفت: به نظر می‌رسد باید زمان قانونی شدن توافقات تسریع شود تا به اجرایی شدن آنها کمک شود.

والنتینو ماتونیکو همچنین خواستار ارتباطات منطقه‌ای بین استان‌های روسیه و استان‌های ایران شد و گفت: در این راستا دیدارها و بازدیدهایی از برخی از مناطق استانی ایران انجام شده و به توافقاتی رسیده‌ایم که باید جنبه عملی به خود بگیرد.

وی توافق هسته‌ای ایران را یک موفقیت بسیار بزرگ دانست که دستاوردهای مثبتی داشته است و گفت: در خصوص اجرا و پایبندی ایران نباید هیچ شک و شبهه‌ای داشته باشیم، زیرا آژانس انرژی اتمی این مسئله را بارها تأیید کرده است.

رئیس شورای فدراسیون روسیه تأکید کرد: نمایندگان کشورهای ۱+۵ و اروپایی نیز معتقدند که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است و آنها و ما نیز معتقد هستند و هستیم که توافق هسته‌ای ایران قابل بازنگری نیست؛ هر چند آمریکا تلاش دارد از این توافق خارج شود و تحریم‌های جدیدی اعمال کند، اما این تصمیم آمریکا مورد توافق جهانی و نیز شورای امنیت سازمان ملل نیست.

والنتینو ماتونیکو خاطرنشان کرد: آنها می‌توانند تحریم‌های یک‌جانبه اتخاذ کنند، اما خلاف قواعد بین‌المللی است و کشورهای دیگر آن را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز