خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

حماقت و بلاهت یک رییس‌جمهور خطرناکتر از دیوانگی است

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۲۸

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها علم و تکنولوژی دارند اما فهم ندارند و آنچه آنها را با مشکل روبرو خواهد کرد، همین مسئله است؛ حماقت و بلاهت یک رییس‌جمهوری خطرناکتر از دیوانگی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن رضایی در همایش آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت عنوان کرد: آینده پژوهی یعنی پیش‌بینی آینده. مسئله مهم این است که اگر می‌خواهیم ملتی پیش رو و پیشگام باشیم، نمی‌توانیم بدون توجه به آینده‌نگری و مطالعه دقیق آینده، به این هدف دست پیدا کنیم. چرا که آینده ما در گرو مطالعه دقیق آینده است.

وی افزود: بنابراین وقتی نیروهای مسلح ما می‌خواهند تجزیه و تحلیل کرده و مسیری را برای آینده مشخص کنند، با پیچیدگی‌های بسیاری روبرو هستند. خوشبختانه شاید در بحث آینده‌پژوهی همچون کشورهای دیگر عقب باشیم، اما در بحث آینده‌نگاری حتی از آمریکا و اروپا جلوتر هستیم.

رضایی تاکید کرد: مهمترین عامل، فهم رویدادها و اصول و قواعد حاکم بر حرکت بشر است. اگر می‌خواهیم منطقه خاورمیانه را نظم ببخشیم- که ادعای آمریکایی‌هاست-چگونه می‌توانید بدون فهم مسائل مذهبی و اسلام این کار را انجام دهید. آمریکایی‌ها علم و تکنولوژی دارند اما فهم ندارند و آنچه آنها را با مشکل روبرو خواهد کرد، همین مسئله است؛ حماقت و بلاهت یک رییس‌جمهوری خطرناکتر از دیوانگی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مبارزه ملت ما را در ۴۰ سال گذشته با آمریکا درنظر بگیریم و اگر این تقابل را در ۱۰۰ گذشته با انگلیس و آمریکا درنظر بگیریم، شاهد شرارت‌های آنها خواهیم بود. سوال اینجاست که این بیگانگان از چه امکاناتی استفاده نکردند. قبل از انقلاب وزرای حکومت پهلوی توسط بیگانگان انتخاب می‌شدند، پس چطور نتوانستید شاه را حفظ کنید. در حمله طبس حتی آزمایشات مختلف روی خاک منطقه انجام دادید تا ببینید امکان نشست و برخاست بالگرد در این منطقه وجود دارد یا خیر. پس چرا در طبس شکست خوردید؟!

وی گفت: این کشور دستتان بود و از دست دادید و اکنون هم سریال توطئه و فشارها را به راه انداختید. پیش از حمله امریکا به عراق مسئله نفوذ ایران در منطقه مطرح نبود اما اکنون که به عراق و سوریه حمله کرده و داعش را به وجود آوردند، نه تنها بحث نفوذ ایران بلکه محاصره متحدان منطقه‌ای امریکا یعنی عربستان و رژیم صهیونیستی نیز به مشکل ایالات متحده اضافه شده است.

رضائی ادامه داد: سوال این است چرا ابتدا داعش را درست کردید شما باید نگران باشید که ایران در سایه مقابله با داعش در منطقه نفوذ دارد.

وی گفت: در سند راهبردی که اخیرا در کاخ سفید منتشر شده، خنثی‌سازی ایران در منطقه، احیا و موازنه قدرت بیشتر برای متحدان آمریکا در منطقه و برخورد با سپاه بعنوان کانون اصلی تحولات منطقه و جلوگیری از پیشرفت توان موشکی ایران و همچنین توقف فعالیت هسته‌ای ایران در منطقه مورد تاکید قرار گرفته است.

رضایی یادآور شد: به غرب می‌گویم اگر ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده، خود آمریکا باعث شده است و عراق که هشت سال علیه ما جنگید، امروز یکی از بهترین دوستان ماست و با ایجاد داعش زمینه نفوذ ایران در این منطقه را هم فراهم کردید و حال سوال این است که چرا همچنان اشتباهتان را تکرار می‌کنید و باعث می‌شوید ایران در کل منطقه نفوذ کند.

وی افزود: به جرات می‌گویم در ۲۵ سال آینده نه داعش وجود خواهد داشت نه تکفیری‌ها و نه رژیم صهیونیستی. قطعا همه مسلمانان در آن زمان باهم متحد خواهند بود. سربازان ما برای ثبات و امنیت می‌جنگند و ما افتخار می‌کنیم از ابتدای انقلاب تاکنون صدام داعش و ترامپ جلوی ما ایستاده و دشمن ما بودند چرا که برای شناخت هر کسی می‌توانیم دشمنش را بشناسیم و این در حالی است که دشمنان ما بدترین موجودات روی زمین هستند که از حیوان هم بدترند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: صدام کسی است که علیه مردم خود از بمب شیمیایی استفاده کرد و در حلبچه آن فجایع انسانی را به بار آورد و دست به جنایت زد. داعش گروهی است که یک خلبان مسلمان را درون قفس گذاشت و درب آن را قفل کرد و با طی مراحلی آن خلبان مسلمان را می‌سوزاند و می‌کشد و ترامپ ابلهی است که حتی نتوانست آنچه برایش نوشته بودند را درست از رو بخواند.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: مطمئنم پس از سخنرانی اخیر ترامپ بسیاری در کاخ سفید به او تذکر دادند که چرا مرتکب این اشتباهات شده و چرا اساسا از واژه خیلج عربی استفاده کرده است. ترامپ کسی است که حتی قادر نیست جمع بندی نظرات مشاوران خود را بخواند.

وی با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی یادآور شد: همان طور که حضرت امام در اوج قدرت شوروی، فروپاشی این حکومت را پیش‌بینی کرده بود اکنون نیز مقام معظم رهبری تاکید کردند که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد زیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم آمادگی برای مواجهه جدید با آمریکا یادآور شد: قطعا اگر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اصول و سیاست‌های کلی نظام، اقتصاد مقاومتی و این دست مسائل را رعایت نکنیم به مشکل برمی‌خوریم و این در حالی است که متاسفانه ما در بحث اقتصاد شاهد این عدم فهم دقیق از سوی مسئولان هستیم.

وی با اشاره به سرنوشت برجام و مسائل مربوط به مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: سوال این است چرا سرنوشت برجام به خوبی پیش‌بینی نشد آیا مشکل این نبود که ما بیش از حد خوشبینانه با موضوع برخورد کردیم آیا نباید فکر می‌کردیم اگر رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا مثل اوباما و کلینتون نباشد بلکه شبیه به بوش باشد چه باید بکنیم. مگر نه اینکه این افراد در ادوار گذشته نیز به همین نسبت به تناوب تغییر می‌کردند و جابجا می‌شدند. آیا نباید فکر می‌کردیم که اگر یک جمهوری خواه به ریاست جمهوری آمریکا رسید چه سازوکاری در ادامه روند برجام در نظر بگیریم.

رضایی در پایان ضمن تاکید بر لزوم توجه به اهمیت آینده پژوهی گفت: امیدواریم همان طور که در زمینه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی در سطح خوبی قرار داریم در حوزه‌های اقتصادی، تکنولوژی و آینده‌پژوهی نیز به نتایجی مثبت دست پیدا کنیم.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز