خبرگزاری کار ایران

عارف:

استفاده‌ از همه‌ ابرازهای ارتباطی حق مردم است /مبنای تصمیمات قوه قضاییه باید قانون باشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۴۴۴

رئیس فراکسیون امید مجلس صبح امروز از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف بعد از بازدید از تعدادی از غرفه‌های این نمایشگاه که با همراهی مسئولان وزارت ارتباطات همراه بود، در جمع خبرنگاران گفت: ایران خوشبختانه در حوزه ICT مزیت‌‌های رقابتی زیادی دارد که نخبگان، مهندسان و پژوهشگران از جمله مزیت‌های این بخش محسوب می‌شوند.

وی افزود: در نمایشگاه امسال شاهد پویایی بخش خصوصی بوده‌ایم و امیدواریم بخش خصوصی سهم بالاتری را در صنعت ICT بدست آورد و انتظار داریم شاهد تولید تجهیزات پیشترفته بومی بیشتری با همکاری مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی کشور باشیم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موقعیت منطقه ایران اظهار امیدواری کرد: در صنعت ICT بتوانیم در بازاریابی برای تولیدات داخلی موفق عمل کنیم. 

عارف ادامه داد: ICT نه تنها پیشران توسعه کشور است بلکه از اولویت‌های جدی در صنعت چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی و برنامه توسعه کشور دیده شده که نشان از نگاه ویژه به این بخش دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نگاه مجلس در مواجهه دولت و سیستم قضایی در خصوص استفاده‌ی کاربران از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی چیست؟ اظهار داشت: استفاده‌ از همه‌ی ابزارها و تجهیزات ارتباطی حق مردم است و جزو حقوق تک‌تک شهروندان به شمار می‌رود و خوشبختانه شهروندان ما به ملاحظات امنیتی و فرهنگی توجه دارند.

نماینده‌ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چارچوب سیاست‌های کلی در بخش‌های امنیتی و فرهنگی باید امکان استفاده‌ هر شهروندی از همه‌ سرویس‌های ارتباطی مورد علاقه‌اش را فراهم کنیم و این نگاهی است که ما به آن اعتقاد داریم و مجلس هم ما را همراهی می‌کند.

عارف در رابطه با عملکرد قوه قضائیه در همین حوزه تصریج کرد: طبیعتا قوه‌ قضائیه در چارچوب قانون عمل می‌کند و مبنای تصمیمات این قوه باید قانون باشد و ان‌شالله در این زمینه اگر قوانین شفافی نداریم، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مجلس به قوانین شفافی برسیم که هم تکلیف مردم و کاربران و هم تکلیف ارائه‌کنندگان خدمات و نهادهای قضایی مشخص شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز