خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران در بوسنی مطرح شد:

تاکید مقامات کانتون توزلا بر گسترش همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۹۱۴

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در سفر به کانتون توزلا با نخست‌وزیر، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس شورای شهر و مفتی و رئیس جامعه اسلامی این کانتون دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمود حیدری در این دیدارها ضمن تشریح ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور ایران و بوسنی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ایفای نقش سازنده کانتون توزلا در مناسبات دو کشور استقبال و سفارت کشورمان آمادگی دارد تا برقراری همکاری بین کانتون توزلا و استان‌های مشابه در ایران را پیگیری کند. 

وی با اشاره به سفر سال گذشته هیات اقتصادی از کانتون توزلا به ایران و دیدار با فعالان اقتصادی در استان‌های تهران، البرز و اصفهان ابراز امیدواری کرد که افزایش رفت و آمدهای تجاری به ارتقا مناسبات اقتصادی دو کشور منجر شود. 

در این دیدارها که با حضور علی اصغر عامری، رایزن فرهنگی سفارت انجام شد، آمادگی کشورمان برای حضور فعالتر فرهنگی در کانتون توزلا و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و هفته فیلم با مشارکت نهادهای محلی نیز اعلام شد. 

بگوکوتیچ نخست‌وزیر کانتون توزلا در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت بوسنی در زمان جنگ به تبیین روند توسعه در این کانتون و دستاوردهای مثبت سالیان اخیر پرداخت و ضمن تشریح ظرفیت‌های همکاری با ایران به خصوص در عرصه اقتصادی اظهار داشت: مسئولان کانتون توزلا از حضور سرمایه‌گذاران ایرانی در پروژه‌های اقتصادی این کانتون استقبال می‌کنند.  

ندرت کیکانوویچ، رئیس اتاق بازرگانی کانتون توزلا در دیداری جداگانه با سفیر کشورمان توضیحاتی درخصوص زمینه‌های مختلف اقتصادی این کانتون از جمله کشاورزی، انرژی، قطعات خودرو و فرآورده‌های فلزی، پترشیمی و گردشگردی را بیان و آمادگی خود را برای توسعه و افزایش همکاری تجاری اعلام کرد. 

الکساندر ویادینوویچ، رئیس شورای شهر توزلا نیز در دیدار با سفیر کشورمان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با یکی از شهرهای مشابه در ایران بر علاقمندی شهرداری توزلا جهت همکاری برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد. 

واحد فاضلوویچ، مفتی و رئیس جامعه اسلامی کانتون توزلا در دیدار با هیات ایرانی ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از مردم بوسنی در زمان جنگ و پس از آن، فعالیت‌های این نهاد برای حفاظت از هویت فرهنگی مسلمانان را تشریح و بر علاقه‌مندی مسلمانان بوسنی برای استمرار ارتباطات دینی و فرهنگی با کشورمان تاکید کرد. 

شایان ذکر است بازدید از برخی شرکت‌های اقتصادی و کارخانه‌های تولیدی از دیگر برنامه‌های سفیر کشورمان و هیات همراه در به سفر به کانتون توزلا بود. 

کانتون توزلا با بیش از ۴۷۷ هزار نفر سکنه، بزرگترین کانتون فدراسیون بوسنی از لحاظ جمعیت است. این کانتون ۲۶۵۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و قدمت تاریخی آن به سال ۱۵۱۰ میلادی برمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز