خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش به ایلنا خبر داد؛

از بررسی گزارش تفحص ازصندوق ذخیره فرهنگیان در نشست صبح تا پاسخگویی غلامی به سوالات نمایندگان درجلسه عصر

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۷۴۳

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تشریح نشست صبح امروز این کمیسیون درباره گزارش تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، از پاسخگویی وزیر پیشنهادی علوم به سوالات نمایندگان در جلسه بعدازظهر خبر داد.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات با محوریت بررسی گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین با اشاره به برگزاری جلسه بعدازظهر این کمیسیون با وزیر پیشنهادی علوم اعلام کرد: در جلسه صبح درباره گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیر فرهنگیان، با برخی از مسئولان مربوطه در ادوار مختلف تشکیل جلسه دادیم

وی افزود: بر این اساس، برخی از صفحات گزارش ۵۰ صفحه‌ای کمیته تفحص تشریح و بررسی شد و این درحالی بود که مسئولان بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان، مسئولان و معاونان آموزش و پرورش در محدوده زمانی تخلفات مالی صورت گرفته در صندوق نیز حضور داشتند و توضیحات لازم را در موارد خواسته شده به نمایندگان ارائه کردند.

نماینده مردم گرمی در مجلس اضافه کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات وزرای پیشین آموزش و پرورش را دعوت کرده بود که برخی از وزرای سابق همچون نجفی، حاجی‌بابایی و مظفر حاضر نشده و برای عدم‌حضور خود نیز دلایلی همچون دریافت دیرهنگام دعوتنامه و بوروکراسی اداری مجلس را عنوان کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: آقای فرشیدی تنها وزیر سابق حاضر در این جلسه بود اما سوال خاصی از سوی نمایندگان از ایشان پرسیده نشد و این حضور صرفاً برای اطلاع از کم و کیف بررسی‌ها و ارائه نکته و کمک خاصی بوده است.

میرزاده همچنین تصریح کرد: بسیاری از دعوت‌های صورت گرفته برای ایجاد شفافیت بیشتر بوده، نه آن‌که شخص دعوت شده در تخلفات سهیم بوده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس همچنین گفت: در جلسه صبح امروز که از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ۱۲ ظهر ادامه داشت، بررسی کامل این گزارش محقق نشد و ادامه بررسی‌ها به جلسه بعدی موکول شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در تشریح جلسه نوبت بعدازظهر این کمیسیون که به منظور بررسی کارنامه و برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم و با حضور وی برگزار شد، گفت: در این جلسه که حدوداً ۲ ساعت به طول انجامید، آقای غلامی برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود در بحث آموزش عالی و اداره وزارت علوم را تشریح کرده و در ادامه نیز نمایندگان به فراخور سوالاتی درمورد بعضی معضلات این حوزه مطرح کردند که وزیر پیشنهادی نیز به این سوالات پاسخ داد.

وی با بیان این‌که عمده مباحث مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر پیشنهادی علوم درمورد مسائل کلان حوزه آموزش عالی بود، خاطرنشان کرد: مسائلی همچون آمایش سرزمینی در بحث آموزش عالی، بحث کنکور و معضلات ناشی از این مسئله، شرایط نامناسب دانشگاه‌ها به‌لحاظ علمی و رفاهی و همچنین لزوم توجه به آینده فارغ‌التحصیلان، دوری از مدرک‌گرایی در بحث آموزش‌عالی و تلاش برای این‌که تحصیلات دانشگاهی منجر به ایجاد اشتغال شود، از جمله محورهای مورد بحث در این نشست بود.

نماینده مردم گرمی در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان در این نشست درباره برخی انتقادات دانشجویان نسبت به انسداد فضای سیاسی دانشگاه‌ها سوالی مطرح نکردند، گفت که اساساً سوالی در این رابطه مطرح نشد.

میرزاده در پایان با تاکید بر این‌که به‌طور کلی مباحث کلان تخصصی مورد بحث قرار گرفت و در این جلسه به بحث موافقت یا مخالفت با وزیر پیشنهادی ورود نکردیم، خاطرنشان کرد: درمجموع می‌توان این‌طور استنباط کرد که نظر کمیسیون درباره آقای غلامی نسبتاً مثبت بود و امیدواریم درصورت کسب رای‌اعتماد از مجلس، بتواند با مدیریت قوی بتوانند پاسخگوی مشکلات و مطالبات باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز