خبرگزاری کار ایران

خوشرو در بحث عمومی شورای امنیت:

زنان یکی از قربانانیان اولیه گروه‌های تروریستی هستند/ تحریم نقش سازنده جامعه مدنی ایران را مختل می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۶۴۹

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در بحث عمومی شورای امنیت با عنوان زنان صلح، امنیت شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو در این نشست، دخالت، اشغالگری و حملات نظامی، تلاش برای تغییر رژیم و ظهور گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا را در خاورمیانه باعث ناامیدی بسیاری از زنان برای آینده‌ای بهتر دانست و گفت: متاسفانه زنان یکی از قربانانیان اولیه گروه‌های تروریستی همچون داعش، القاعده، بوکوحرام و الشباب به شمار می‌آیند و جهان شاهد جنایات این گروه‌ها در عراق و سوریه بوده است.

وی ادامه داد: نباید ساده اندیش بود و تصور کرد که با حذف فیزیکی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه اینگونه جنایات علیه زنان به پایان می‌رسد چراکه رفتار این گروه‌ها ریشه در انحراف تفکیری دارد که براساس نفرت و نفی دیگران استوار است. جامعه بین‌المللی باید مبارزه خود را با حامیان و موجدان گروه‌های تکفیری ادامه دهد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به نقش زنان ایران اظهار داشت: زنان بخش پویای جامعه ایران را تشکیل می‌دهند و در فرآیندهای سیاسی کشور به عنوان رای‌دهنده و منتخب مشارکت فعالی دارند. آموزش زنان در ایران سنگ بنای توانمندسازی آنان بوده که طی چهار دهه گذشته همواره ادامه داشته و تقویت شده است .

خوشرو همچنین به مشارکت زنان ایران در اقتصاد و بخش خصوصی و جامعه مدنی ایران اشاره کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: این تحریم‌ها که با بهانه‌های واهی اعمال می‌شود نه تنها نقض حقوق انسانی مردم ایران به ویژه حق توسعه است بلکه نقش سازنده جامعه مدنی ایران و مشارکت‌شان در جامعه را مختل می‌سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز