خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌پست:

ترامپ خواستار گفت‌وگوی مستقیم با روحانی شد؛ ایران نپذیرفت

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۰۸۰

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد، دولت آمریکا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از رئیس‌جمهوری فرانسه خواسته بود تا واسطه گفت‌وگوی مستقیم روسای جمهوری آمریکا و ایران شود؛ درخواستی که با مخالفت تهران مواجه شد.

به گزارش ایلنا، روزنامه واشنگتن‌پست، پنجشنبه به نقل از مقام‌های دولت آمریکا گزارش داد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه برای انتقال درخواست دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با همتای ایرانی‌اش «حسن روحانی» واسطه شده بود.

به نوشته واشنگتن‌پست، تنها چند ساعت پس از آن که دونالد ترامپ در نوزدهم سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سخنانی ضدایرانی مطرح کرد، دولت آمریکا از ماکرون خواست برای دیدار میان روسای جمهوری ایالات متحده و ایران در نیویورک زمینه‌چینی کند.

به گفته مقام‌هایی که واشنگتن پست نامشان را فاش نکرده، این درخواست توسط «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به اطلاع مقام‌های فرانسوی رسید.

پاسخ ایرانی‌ها به این درخواست، همان‌طور که پیش تر از سوی سخنگوی وزارت خارجه ایران هم اعلام شده بود، منفی بود.

به نوشته واشنگتن‌پست، فرانسوی‌ها به آمریکایی ها اطلاع دادند که طرف ایرانی فکر نمی‌کند که دونالد ترامپ جدی باشد و این درخواست را نوعی نیرنگ تلقی کرده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران، یکشنبه گذشته با اعلام درخواست طرف آمریکایی برای دیدار روسای جمهوری دو کشور از مخالفت ایران با این پیشنهاد خبر داده بود.

با این حال قاسمی در رابطه با نقش فرانسه گفت: «باید تاکید کنم که مطالب مطرح شده و هر آنچه راجع به دیگران و به خصوص اقدامات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه بیان شده است، نادرست بوده و قابل تائید نیست.»

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در ابتدا چنین درخواستی را انکار کرد و گزارش‌ها در این باره را کذب خواند اما پاسخ «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این پرسش، متناقض بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در این‌باره گفت: «می‌دانم که وزیر خارجه موضوعی را مطرح کرده بود ... مقام‌های ایرانی نه گفتند و مساله پایان یافت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز