خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

آب آشامیدنی قم بهترین کیفیت را دارد/ مسئله فاضلاب پردیسان قم جدی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۱۳۹

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تغییر کشت با هدف کاهش مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در در دیدار با اعضای هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قم با بیان اینکه در بخش زراعت قم مشکل آب جدی است، اظهار داشت: باید کشت محصولات کشاورزی تغییر پیدا کند وگرنه در بعد آب برای زراعت به مشکل می‌خوریم که البته در کل کشور با این مشکل روبرو هستیم و باید تلاش شود که مکانیزم آب‌بری در کشاورزی کاسته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی محصولات آب‌بری زیادی دارند که تغییر کشت را جهاد کشاورزی نیز پیگیری می‌کند، متذکر شد: اگر سیاست وام‌دهی به سمت اصلاح الگوی کشت باشد موید کاهش مصرف آب می‌شود و باید با مدل تغییر کشت همگام شویم که امری ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم‌های گلخانه‌ای باید ترویج شود زیرا آب‌بری کمتری دارد، گفت: در این شیوه فارغ‌التحصیلان نیز به کار گرفته می‌شوند که در نمونه‌های گلخانه‌ای قم نیز در بازدیدهایی که داشته‌ام مشغول به کار هستند و اگر این موضوع ساماندهی شود در کل کشور این کار مورد حمایت قرار می‌گیرد.

آب آشامیدنی قم بهترین کیفیت را دارد/ مسئله فاضلاب پردیسان قم جدی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب آشامیدنی استان قم وضعیت مطلوبی دارد، گفت: مشکلات فاضلاب پردیسان قم جدی است که برای رفع آن حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی همچنین امروز در حاشیه دیدار مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آب قم از سرچشمه‌ها می‌آید و آب شیرینی است که EC آن زیر ۶۰۰ است که بهترین آب است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر تمیزی آب استان قم وضعیت خوبی دارد، بیان کرد: آب قم از طریق لوله از سرچشمه‌ها می آید و هیچ مشکلی ندارد که باید قدر نعمت را دانست.

لاریجانی با بیان اینکه البته برخی مناطق قم به دلیل اینکه رینگ آن تکمیل نشده باید تکمیل شود و تصفیه خانه ها نیز اگر تکمیل شود دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر قسمت اعظمی از قم مشکل آب ندارد و روستاها نیز تکمیل می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله فاضلاب پردیسان قم جدی است، گفت: یک راه برای رفع این مشکل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و راه دیگر این است که ۳ بخش سرمایه‌گذاری کنند که هر دوی این راه‌ها خوب است و ما نیز کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب قم با دکتر لاریجانی دیدار کردند و مسائل این حوزه را با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز