خبرگزاری کار ایران

واعظی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان خوزستان:

تکمیل راه‌آهن شلمچه – بصره ضروری است/ لزوم صیانت از وجهه مردمی بودن برگزاری مراسم اربعین

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۲۹۳

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت نگاه کاملاً اعتقادی و فرهنگی به حماسه بزرگ اربعین دارد، تاکید کرد: تمام تلاش و اهتمام دولت این است که همه بتوانند از فیوضات این حماسه معنوی و عظیم بهره‌مند شوند و در این راستا حتی هزینه‌های اقتصادی نیز انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سید محمود واعظی شامگاه جمعه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان خوزستان که در خرمشهر برگزار شد، با اظهار خرسندی از حضور در سرزمین مقدسی که خون بهترین عزیزان این کشور در دوران دفاع مقدس در آن به زمین ریخته شده است، گفت: امروز شاهد فضای بسیار معنوی در سطح استان و بین مردم متدین و فهیم این خطه هستیم.

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: امروز از طرف روحانی مأموریت داشتم که ضمن بازدید از مناطق مرزی از تلاش همه کسانی که با انگیزه وافر و علاقه فراوان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، تشکر و قدردانی کنم و ضمن شناسایی کمبودها و نواقص احتمالی، برای حل و فصل آنها اقدام نماییم.

واعظی اضافه کرد: کسی مدعی نیست که کمبودها و اشکالاتی در جریان برگزاری مراسم اربعین وجود ندارد، اما اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار چشمگیر است و این نشان‌دهنده مدیریت خوب و جهادی است که در سطح استان با همبستگی و همدلی بین دستگاه‌های مختلف به انجام رسیده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز شرایط منطقه و کشورمان، شرایط خاص و ویژه‌ای است، اظهار داشت: در چنین شرایطی همه وظیفه داریم که از هر اتفاقی در راستای اعتقادات و تقویت همبستگی و وحدت ملی استفاده کنیم و ملت ایران نشان داده که هر زمان دشمنان بخواهند توطئه و تهدید کنند با هر تفکر و قومیتی دست به دست هم می‌دهند و در مقابل دشمن می‌‌ایستند.

واعظی ادامه داد: حماسه بزرگ اربعین نمادی از وحدت و همدلی برای شیعیان و جهان اسلام است و ملت ایران با حضور گسترده و پرشور در آن نقش‌آفرینی می‌کند.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه همه نگاه‌ها به اربعین باید اعتقادی باشد، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود باید رویکرد خود را از حوزه تدارکاتی به رویکرد فرهنگی تبدیل کنیم، البته نگاه درستی است، اما باید توجه داشت که خود بحث اربعین یک حرکت و رویکرد فرهنگی است و ما در مجموعه دولت باید کاری کنیم که این حرکت فرهنگی با آرامش کامل و با قوت قلب انجام شود.

واعظی لزوم صیانت از وجهه مردمی بودن برگزاری مراسم اربعین را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ تمام مراسمی که وجهه مردمی داشته ماندگار بوده چراکه متولی آنها دل‌های پاک مردم بوده است و در این مسیر همه افتخار ما باید این باشد که خدمتگزار زائران ابا عبدالله الحسین(ع) باشیم و همه باید تلاش کنیم تا زائران بدون دغدغه زیارت کنند و با آرامش و امنیت کامل به کشور خود بازگردند.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت به هیچ وجه نگاه اقتصادی به مراسم اربعین ندارد، ابراز داشت: همه نگاه و اهتمام دولت به حماسه اربعین حسینی اعتقادی و فرهنگی است و دولت در این راستا حتی هزینه‌های اقتصادی نیز انجام می‌دهد تا بستر و زمینه مناسبی برای برگزاری آرام هر چه بهتر این مراسم فراهم شود.

واعظی افزود: دولت تا آنجایی که در اختیارش بوده تلاش کرده تا هزینه‌ها را برای زائرین کاهش دهد و ارقام بسیار بالایی را هزینه می‌کند تا این مراسم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تکمیل راه‌آهن شلمچه - بصره را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا مسیر ۲۰ کیلومتری راه‌آهن شلمچه به بصره آغاز و هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و تکمیل این مسیر ضمن، فراهم کردن آسایش بیشتر برای تردد زائرین اربعین حسینی می‌تواند، موجب ایجاد تحول در عرصه اقتصادی نیز باشد. لذا همه باید دست به دست هم دهیم تا این کار به انجام برسد.

در این مراسم شماری از اعضای ستاد اربعین حسینی گزارشی از فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف از جمله تکمیل زیرساخت‌ها، تسهیل رفت و برگشت زائران، تأمین امنیت اسکان و پذیرایی زوارارایه کرده و درخواست‌ها و پیشنهادات خود را برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به زائران بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز