خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آتش زدن برجام در راهپیمایی ۱۳ آبان برخلاف امنیت ملی بود

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۹۵۰

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آتش زدن برجام در جریان مراسم راهپیمایی روز ۱۳ آبان امسال را موجب افزایش هزینه‌های ایران در مناسبات بین‌المللی و تحمیل خسارات چندگانه دانست و تاکید کرد که حرکت فراتر از رهبری برخلاف امنیت ملی کشور است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی در یادداشتی به برخی حواشی مراسم ۱۳ آبان امسال که روز گذشته برگزار شد، پرداخت.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در این یادداشت تلگرامی نوشت: روز گذشته در راهپیمایی ۱۳ آبان در خیابان طالقانی و مقابل سفارت سابق امریکا، به‌طور نمادین عنوان برجام در آتش انداخته شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های خارجی و دفاعی کشور موضوعاتی حاکمیتی هستند که در عالی‌ترین سطوح تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و هماهنگ و اجرا می‌شوند، اظهار داشت: حرکت‌های خودسرانه و احساسی توسط هر جماعتی و با هر قصدی که انجام شود، گاه دقیقاً برخلاف تصمیم و برنامه‌های رسمی کشور و موجب افزایش هزینه‌های ایران در مناسبات بین‌المللی و تحمیل خسارات چندگانه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: نمونه حرکت‌های خودسر ضد منافع ملی، حمله به سفارت عربستان و انگلستان توسط جماعتی بود که بعدها به‌صراحت مورد نکوهش رهبری نیز قرار گرفت.

رحیمی تاکید کرد: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به برجام و همچنین اقدامات خصمانه امریکا بارها از طرف مقامات کشور بیان شده و پرونده برجام تابع تحولات جاری و پیش‌رو همچنان مورد رصد و پیگیری دقیق توسط دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی در پایان یادآور شد: هشیار باشیم که حرکت فراتر از رهبری نه لزوماً مفهوم تبعیت از ولایت دارد، و نه ضرورتاً در جهت منافع ملی است و در مواردی برخلاف امنیت ملی کشور خسارت‌بار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز