خبرگزاری کار ایران

نماینده عضو جبهه پایداری در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی استاد جنگ روانی است/ شاید محدودیت‌های خاتمی به صلاح نباشد/ ناطق نوری انتظار نداشته باشد، هرچه گفت بقیه بپذیرند

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۹۷۴

نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه در سیاست اعتدال وجود ندارد ، گفت: روحانی استاد جنگ روانی و استفاده کردن از فرصت‌ها است، نمی‌دانم تاچه اندازه روی مواضع فعلی ایستاده است.

محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه برخی می‌گویند روحانی قدری به سمت اصولگرایان چرخش داشته است، گفت: خیلی زیاد به سمت اصولگرایان چرخش داشته و امیدوارم چرخش اصولگرایانه روحانی مبارک باشد، البته مطمئن نیستم چون آقای روحانی استاد جنگ روانی و استفاده بردن از فرصت‌ها است، نمی‌دانم تاچه اندازه روی مواضع فعلی ایستاده است.

وی ادامه داد: از مواضع رییس‌جمهور استقبال کردیم، چرا که معتقدیم  پیام مقاومت و ایستادگی و تهدید در مقابل تهدید جواب می‌دهد؛ آنها هم امتحال کردند و دیدند با لطافت و نرمش جواب نداد و جمله‌ای که روحانی در جلسه رای اعتماد وزرای علوم و نیرو گفت مبنی بر اینکه «مگر کره شمالی دیوانه است که با امریکا  مذاکره کند» خیلی نکته حائز اهمیتی است، بنابراین معتقدم باید از روحانی حمایت کرد. انتقادهایی هم که قبلا به دولت داشتیم در جهت حمایت بود و نمی‌خواستیم به جهنم حواله شویم.

نماینده مردم خمینی شهر در پاسخ به اینکه آیا شما خود را جزو نیروهای معتدل مجلس می‌دانید، گفت: خیر من جزو نیروهای ولایتمدار مجلس هستم و اعتدال در اقتصاد را قبول دارم اما در سیاست اعتدال وجود ندارد لذا بین حق و باطل  نمی‌توان این دو مقوله را باهم مخلوط کرد و میانه‌ای به وجود  آورد.

وی درباره اینکه آیا در زمان جلسه رای اعتماد ظریف که صحبت‌های تندی را بیان کردید هم معتقد بودید که از دولت حمایت می‌کنید، اظهار داشت: بله، می‌خواستم بگویم راه کج است و آزموده را آزمودن خطا است و توجیه نکنید و بگویید ما اشتباه کردیم.

ابطحی در زمینه اینکه آیا معتقدید مواضع اخیر رییس‌جمهور به این معنی است که اشتباه کرده‌ است، گفت: اگر هم نگوید من اشتباه کردم اما مواضعش با گذشته متفاوت بود.

وی درباره اینکه آیا رای اعتماد اصولگرایان به وزیر پیشنهادی علوم در راستای تغییر مواضع روحانی بود، بیان کرد: خیر، اگر روحانی در جلسه دفاع از غلامی هم حاضر نمی‌شد او رای می‌آورد،  درست است که اصلاح‌طلب است اما  منش انسانی، برخورد منطقی و گوش سپردن به سخن مخاطب، برآشفته نشدن از انتقاد و تجربه مدیریت موجب شد اصولگرایان معتدل و حتی اصولگرایان تندرو به وی گرایش پیدا کنند و برخی اصلاح‌طلبان از او دفاع کردند با اینکه فراکسیون امید با او مخالف بود.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: دولت، برآمده از رای مردم است و ما نظام‌مان را قبول داریم و در قاعده دموکراسی یکی رای آورده و دیگری رای نمی‌آورد و ما نباید همدیگر را قلع و قمع کنیم. ما باید از دولت  حمایت کنیم و دولت هم گوش شنوا برای انتقاد داشته باشد و همه را با یک چوب نراند.

وی درباره اینکه راه استمرار وحدت ملی چیست و برای گفت‌وگوی ملی تا چه حد نیروهای موجود در جامعه اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا باید پیش‌قدم شوند، بیان کرد: آنهایی که اثرگذار هستند و دستشان به تریبون می‌رسد از جمله مشایخ و بزرگان باید پیش قدم شوند، به طور مثال در کمیسیون آموزش و تحقیقات که زاهدی رییس شد، آقای عارف را که شخصیتی دانشگاهی و فرهیخته و اجرایی است کنار دست خود نشاند و این خیلی دید مثبتی است ، وقتی مردم چنین رفتاری را ببینند خوشحال می‌شوند .

ابطحی افزود: معتقدیم اگر همه بیایند و با آموزه‌های دینی و بر اساس قانون اساسی و فصل‌الخطاب رهبری عمل کنند، وحدت حاصل می‌شود اما برخی فقط شعار می‌دهیم و نمی‌خواهیم عمل کنیم .

وی درباره ایجاد محدودیت‌ها برای برخی از چهره‌ها و تاثیر آن بر گفت‌وگوی ملی، اظهار داشت: اگر آقای خاتمی آنچه را در جلسات خصوصی بیان می‌کرد در عموم می‌گفت به ارزشش افزوده می‌شد و قدم رو به جلویی بود. شاید این محدودیت‌ها به صلاح نباشد، چراکه مظلوم‌نمایی کردن هم رای‌آوری دارد،‌ نباید اجازه دهیم طرف مقابل ما در لاک مظلومیت فرو برود.

این نماینده مجلس  با اشاره به گفت‌وگوی جریان‌های سیاسی  و تاثیر آن در حل اختلافات گفت: بحث جدل و گفت‌وگو را باید بر مبنای مواضع پیگیری کنیم در این صورت مشکلی پیش نمی‌آید اما گاهی  افرادی از لایه‌های پایین‌تر هستند که جدال احسن ندارند بلکه در جهت تخریب رقیب و مخالف می‌کوشند و در همه جناح‌ها با آن‌ها روبرو هستیم در این شرایط باید بزرگان ورود پیدا کنند و اگر فردی از جدال احسن عدول کرد به او تذکر دهند و تعهد بگیرند و اگر رفتارش را اصلاح نکرد از آن شخص برائت جویند،‌ متاسفانه این کار تاکنون نشده است.

ابطحی در واکنش به بازگشت ناطق نوری به عرصه فعالیت گفت: ناطق نوری راهش باز است و کسی مانعش نیست اما خودش نمی‌خواهد لذا ایشان به این  نتیجه رسیده کار سیاسی هزینه‌بر است.

وی با بیان اینکه آقای ناطق نوری نباید انتظار داشته باشد هرچه گفتند بقیه بپذیرند، بیان کرد: او در مقامی قرار دارد که تصورش این است هر صحبتی که کرد بقیه بگویند سمعا و طاعتا اما اینگونه نیست، به همین جهت رویکرد جمنا را پسندیدم که  از لایه‌های  درون باید تصمیم گرفته شود نه اینکه از بالا دیکته شود.

نماینده اصولگرای مجلس درباره اینکه جمنا می‌تواند محور اصولگرایان باشد،‌ گفت: اگر بتواند خود را بازسازی کند می‌تواند محور اصولگرایان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز