خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد مرکزی اربعین مطرح شد:

ورود بیش از ۹۸۰ هزار نفر به کشور تا ساعت ۱۵ امروز

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۵۵۵

در جلسه دبیران کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی اربعین حسینی به ریاست دبیر این ستاد، از روند بازگشت آنها به کشور ابراز رضایت و بر لزوم اطلاع‌رسانی به زائران برای رعایت جدی مسایل بهداشتی در طول سفر و بازگشت به ایران تاکید شد.

به گزارش ایلنا، این جلسه عصر امروز برای بررسی آخرین وضعیت روند بازگشت زائران ایرانی از عراق پیرامون وضعیت حمل و نقل، اسکان و تغذیه، امنیت و تردد با حضور دبیران کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی ابعین برگزار و ضمن بررسی آخرین گزارش‌ها و امکانات موجود، تدابیر لازم برای ادامه بازگشت ایمن و روان زائران اتخاذ شد.

براساس گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، از آغاز روند اربعین تا پایان روز گذشته، سوانح رانندگی در شش استان مسیر تردد زائران، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است. همچنین در همین مدت، ۶۷ درصد از تعداد فوت‌شدگان و ۶۰ درصد از تعداد مجروحان حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

در این جلسه همچنین اعلام شد؛ ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس از مرز مهران، پنج هزار و پانصد دستگاه اتوبوس از مرز چذابه و دو هزار اتوبوس از مرز خرمشهر زائران را به داخل کشور منتقل کرده‌اند که در نتیجه تردد زائران به سهولت در حال انجام است و هیچ گره ترافیکی در محورهای تردد زائران وجود ندارد. همچنین هزار دستگاه اتوبوس در مرز مهران آماده است تا در صورت نیاز برای انتقال زائران مورد استفاده قرار گیرد. ۵۵۰ اتوبوس در مرز مهران، ۱۱۰ اتوبوس در شلمچه و ۹۰ اتوبوس در چذابه به صورت ذخیره تا تاریخ ۲۶ آبان برای انتقال زائران آماده مستقر می‌مانند. در داخل عراق نیز حمل و نقل به خوبی انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد و در مجموع تا ساعت ۱۵ امروز ۹۸۴ هزار و ۲۲۸ نفر از زائرین وارد کشور شده‌اند.

در زمینه امکانات رفاهی به زائران نیز بر اساس گزارش کمیته‌های ذیربط، مشکل خاصی وجود ندارد و خدمات تغذیه، اسکان، آب، برق و عملیات بانکی و طبق برنامه به صورت پایدار ارائه می‌شود. همچنین مشکلی بابت کمیت و کیفیت تغذیه و اسکان وجود نداشته و مواکب به تناسب میزان زائران، در طول ایام بازگشت زائران، خدمت‌رسانی می‌‌کنند. در مجموع ۳۲۰ موکب ایرانی و ۳۰ موکب مشترک ایران و عراق در مسیر تردد زوار فعال هستند و عمده این مواکب دارای پزشک، پرستار و امکان ارائه دارو هستند. با این وجود متأسفانه مشکل فقدان امکانات ارتباطی به‌خصوص در موضوع اینترنت به صورت جدی، همانند سال گذشته وجود دارد.

همچنین با توجه به گزارش‌های رسیده، بر رعایت اصول بهداشتی توسط زائران از جمله استفاده از لیوان یک بار مصرف، آب معدنی و غذای گرم و همچنین عدم استفاده از سبزیجات، ظروف مشترک و غذای سرد تأکید شد. همچنین تأکید شد؛ زائران چنانچه نشانه‌ای از بیماری حتی سرماخوردگی مشاهده کردند، حتما قبل از عزیمت به شهرها و منازل خود به پایگاه‌های درمانی هلال احمر و اورژانس کشور که به صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مرزی و طول مسیر و شهرهای مرزی مستقر هستند، مراجعه کنند.

در زمینه خروج قانونی از کشور نیز طبق گزارش اعلام شده در این جلسه، با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته از سوی استانداری‌های ایلام و خوزستان، ناجا و دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی و صدور ویزا به‌صورت انفرادی، در اربعین امسال خروج غیرقانونی از کشور محقق نشده است. در همین زمینه، افرادی که قصد داشتند به صورت غیرقانونی از سایر مرزها از کشور خارج شوند، توسط نیروی‌های اطلاعاتی، انتظامی  و عوامل مرزبانی کشور دستگیر شدند.

در این جلسه در زمینه مسایل امنیتی، گزارش کمیته تخصصی ارائه شد که بر اساس آن، با اقدامات ارتش، پلیس و نیروهای مردمی عراق، تاکنون به یاری خداوند، امنیت زوار تامین شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز