خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

توافق‌های مسکو و واشنگتن بر سر خروج «گروه‌های طرفدار ایران» از سوریه نیست

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۷۹۸

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو و واشنگتن در توافق‌هایشان درباره سوریه، به خروج گروه‌های طرفدار ایران از این کشور اشاره‌ای نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- سه‌شنبه- طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، توافق‌های مسکو و واشنگتن شامل عقب‌نشینی «نیروهای طرفدار ایران» از سوریه نمی‌شود. بلکه سخن در این راستا، درباره «نیروهای غیر سوری» است.

لاوروف تصریح کرد، مسکو با آمریکایی‌ها درباره سازو کار فرایند مناطق کاهش تنش در جنوب غرب سوریه گفت‌وگو کرده است؛ طرحی که اردن نیز در آن مشارکت می‌کند.

وی افزود: «اگر ببینیم که چه کسی بزرگ‌ترین خطر است، این طرفداران ایالات متحده هستند. آنها تروریست‌های خارجی و عناصر مسلحی هستند که تلاش می‌کنند به گروه‌های معارض مورد حمایت آمریکا بپیوندند.»

وزارت دفاع روسیه پیشتر با انتشار تصاویر مربوط به خروج عناصر داعش از «البوکمال» سوریه، تأکید کرد که نیروهای آمریکایی از انجام عملیات هوایی علیه تروریست‌‌ها خودداری کردند.

این وزارتخانه تأکید کرد، در چارچوب این طرح، داعش تلاش می‌کند نقش نیروهای حامی آمریکا در پوشش نیروهای دموکراتیک سوریه را ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز