خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در واکنش به تذکر قاضی‌پور

ایران به‌عنوان یکی از قربانیان تروریسم با قاطعیت مقابل داعش ایستاد/ تقدیر از سردار سلیمانی و تمامی نیروهای مسلح

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۵۹۴

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی و تمامی نیروهای مسلح به‌خاطر ایستادگی مقابل داعش، تاکید کرد که ایران به‌عنوان یکی از قربانیان تروریسم با قاطعیت مقابل داعش ایستاد و پیروز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نادر قاضی‌پور در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۱۰ آیین‌نامه داخلی اعلام کرد: در هر جلسه قبل از ورود در دستور، رییس جلسه می‌تواند درباره مسائل مهم روز و رویدادهای حائز اهمیت مطالبی را بیان کند.

وی افزود: باتوجه به پیروزی نیروهای اسلام بر لشکر کفر داعش، انتظار دارم حضرتعالی به‌عنوان ریاست جلسه این پیروزی را به رهبری معظم، نیروهای مسلح، ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم عراق و سوریه تبریک بگویید تا بدانند دولت، مجلس و نیروهای مسلح همه تابع رهبری هستیم، همه سرباز ولایت هستیم و این پیروزی از آن تمام ملت‌های مسلمان است.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، با اشاره به این‌که قرار است بیانیه‌ای توسط نمایندگان مجلس در این رابطه به امضاء رسیده و در صحن قرائت شود، گفت: با این حال روندی که طی شد دستاورد بسیار بزرگی است در رابطه با توطئه‌هایی که آمریکا و قدرت‌های سلطه‌طلب در منطقه ایجاد کرده بودند.

وی افزود: این قدرت‌ها امیدوار بودند که بتوانند با این کارها در منطقه، کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی را به تسلیم وادار کنند اما کاری که عزیزان ما در نیروی قدس و کشورهای عراق و سوریه در دفاع از سرزمین خود انجام دادند، کاری بسیار بزرگ بود و سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری اعمال کرده و از ابتدا با قاطعیت در برابر این توطئه ایستادند، قابل قدردانی است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اضافه کرد: همچنین اقدامات سردار بزرگ اسلام، قاسم سلیمانی به همراهی مجموعه نیروهای مسلح، سپاه و بسیج انجام دادند، بسیار ارزشمند بود که لازم است این اقدامات را گرامی داشته و از آن تقدیر کنیم.

نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حقیقت، اتفاقی که افتاد مبارزه‌ای بود در مقابل تروریسم؛ مبارزه‌ای بود که ایران در صف نخست مبارزه قرار گرفت و ما مدیون شهدای حرم هستیم و مدیون کسانی هستیم که امکان پیروزی ما در قبال این شیطنت‌ها را فراهم کردند.

وی افزود: درحالی که این قدرت‌ها دم از مبارزه با ترویسم، آزادی و دموکراسی می‌زدند، ما قربانیان تروریسم بودیم و خودمان جلوی تروریسم ایستادیم و جمهوری اسلامی با تمام وجود به صحنه آمد و موفق شد به تمامی کشورهایی که قربانی تروریسم بودند، کمک کند و شرایطی را فراهم کرد که این کشورها با قدرت پیروز شدند.

پزشکیان در پایان ضمن قدردانی از تمامی این رشادت‌ها، یادآور شد: لازم است خدمت مقام معظم رهبری، سردار بزرگ اسلام، ملت عراق و سوریه و تمامی رزمندگانی که در این صحنه تلاش کرده، شهید یا مجروح شدند، تبریک عرض نماییم.

به گزارش ایلنا، اظهارات نایب رییس نخست مجلس با واکنش مثبت نمایندگان روبرو شد و جمعی از این نمایندگان با فریاد «احسنت» از این سخنان استقبال کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز