خبرگزاری کار ایران

با پیگیری‌های سفارت ایران صورت گرفت؛

اعلام غیرقانونی بودن گرفتن ضمانت مالی برای اخذ روادید گردشگری عمان

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۴۹۷

اداره کل خدمات سرمایه‌گذاری و مدیریت کیفیت وزارت گردشگری عمان طی نامه‌ای به آژانس‌های گردشگری این کشور اعلام کرد: درخواست سپردن تضمین مالی برای اخذ روادید گردشگری غیر قانونی است.

به گزارش ایلنا، مطابق گزارش‌های دریافتی از گذشته، بعضی از آژانس‌‌های گردشگری برای اخذ روادید عمان جهت ایرانیان، اقدام به گرفتن ضمانت مالی می‌کردند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نوری شاهرودی طی ملاقات‌های خود با مقامات ذیربط عمانی این رویه نادرست را به عنوان یکی از دلایل عدم رغبت هموطنان ما برای مسافرت به عمان معرفی کرده و خواستار رفع اینگونه موانع و متقابلاً ایجاد تسهیلات هرچه بیشتر برای تردد اتباع کشورمان به عمان شد. 

متعاقب این تلاش‌ها در تاریخ ۳۰ آبان ماه آژانس‌های گردشگری در عمان نامه‌ای را از اداره کل خدمات سرمایه‌گذاری و مدیریت کیفیت وزارت گردشگری عمان به شرح ذیل دریافت کردند:

به: مدیران تمامی هتل‌ها و دفاتر سفر و گردشگری 

موضوع: درخواست سپردن تضمین مالی برای اخذ روادید گردشگری (با کفالت مدیران هتل‌ها و دفاتر سفر و گردشگری)

پلیس سلطانی مشاهده کرده است که بعضی از آژانس‌های گردشگری و مراکز اقامتی از گردشگران درخواست سپردن تضمین مالی برای اخذ روادید گردشگری با کفالت خود کرده‌اند. این رویه با دستورالعمل‌ها و مقررات تدوین شده از سوی مقامات ذیربط برای ایجاد تسهیلات لازم جهت اخذ روادید گردشگری عمان در تضاد است. 

لذا از تمامی آژانس های گردشگری و مراکز اقامتی که امتیاز کفالت افراد و گروه‌های گردشگری را دارند درخواست می‌شود موضوع الزام به عدم اخد ضمانت مالی را رعایت کنند. در غیر این صورت اقدامات قانونی در قبال موسسات خاطی اتخاذ خواهد شد. 

این نامه به امضای مدیرکل خدمات سرمایه‌گذاری و مدیریت کیفیت وزارت جهانگردی عمان رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز