خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه:

واقعیت شکست بزرگ داعش، آمریکایی‌ها را نگران کرده است/ تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران راه به جایی نمی‌برد

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۷۰۷

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه واقعیت شکست بزرگ داعش، آمریکایی‌ها را نگران کرده است، تاکید کرد: تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: تکرار بیش از حد و اندازه اتهام زنی های مقامات آمریکایی علیه ایران نشان می دهد آنان یا از سر عمد و آگاهانه چشمان خود را بر روی واقعیت شکست های بزرگ داعش در دو کشور عراق و سوریه بسته اند یا از شکست این گروه تروریستی و  از دست دادن قلمرو و خاک  تحت تصرف آنها و سیطره بر برخی از مناطق عراق و سوریه به سختی شگفت زده و نگرانند.

قاسمی افزود: متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم از سوی مقامات آمریکایی در حالی صورت می گیرد که ما همواره امنیت منطقه را امنیت خودمان دانسته ایم و  بیش از پنج سال است، مسئولانه و با هدف کمک به حفظ ثبات و امنیت منطقه ای، در کنار ملت ها و دولت های عراق و سوریه ایستاده ایم تا امروز  در کنار مردم  نگران و قربانی کشتار ، خشونت و ترور های این گروه تروریستی  در  گوشه و کنار جهان، شاهد پایان دولت خودخوانده و تروریستی داعش در این دو کشور باشیم. هیچ کس و هیچ کشوری نمی‌تواند نقش سازنده و مثبت  ایران در مبارزه با  پدیده شوم تروریسم در منطقه و جهان را نادیده انگارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به رویکرد فریبکارانه و مبتنی بر اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه توسط آمریکا در خاورمیانه که باعث ناامنی، پیچیده شدن اوضاع امنیتی، گسترش تروریسم و تنش های بالفعل و بالقوه در این منطقه شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران بی توجه به اتهامات تکراری، بی پایه و بی اعتبار مقامات آمریکایی، همچنان تنها راه پاکسازی خاورمیانه از تروریسم و تنش ها و جنگ های فاجعه بار و ویرانگر را گفتگو، همکاری و اعتمادِ بین کشورهای منطقه  دانسته و آنرا تنها گزینه و انتخابی می داند که می تواند ثبات کشورها و امنیت مردم منطقه را در آینده نزدیک تضمین کند.

قاسمی به کشورهای فرامنطقه ای توصیه کرد اگر نمی توانند نقش سازنده و موثری برای پایان  مصائب انباشته شده  و دردها و رنج های مردم این نقطه از جهان ایفا کنند، به اختلاف افکنی و سیاست ایجاد ترس و تهدیدهای ساختگی بین کشورهای منطقه و در نتیجه، افزایش بی اعتمادی بین کشورهای خاورمیانه دامن نزنند. بی شک امنیت ، آرامش و محترم دانستن حق حاکمیت کشور ها و عدم مداخله در امور داخلی آنان و مبارزه با تروریسم و نداشتن استانداردهای چند گانه به سود تمامی کشور ها و مردم جهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز