خبرگزاری کار ایران

ظریف در بدو ورود به ایتالیا:

باید تفکر داعشی در همه نقاط جهان مورد تهاجم قرار گیرد/حمایت اروپا از برجام بیشتر عملیاتی شود + فیلم

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۷۵۰

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: نیاز است که تفکر داعشی در همه جای جهان هم از دیدگاه فرهنگی، هم از دیدگاه ایدئولوژیک و هم از دید سیاسی مورد تهاجم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف که برای حضور در سومین کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای، به ایتالیا رفته است، در بدو ورود به رم درباره اهداف این سفر گفت: در این اجلاس بنده به همراه چند وزیر دیگر از امروز تا شنبه سخنرانی خواهیم کرد و محورهای صحبت وضعیت منطقه و شرایط خطرناک آن و برجام است.

وی افزود: در بحث برجام تاکید خواهیم کرد که نه تنها برجام قابل مذاکره نیست، بلکه حمایت اتحادیه اروپا همانطور که رهبری فرمودند مناسب است اما باید با اقدامات عملی بیشتر مورد تاکید قرار بگیرد و عملیاتی شود.

وزیر خارجه کشورمان عنوان کرد: در بحث منطقه هم این واقعیت است که داعش در محیط نظامی شکست خورده ولی نیاز است که تفکر داعشی در همه جای جهان هم از دیدگاه فرهنگی، هم از دیدگاه ایدئولوژیک و هم از دید سیاسی مورد تهاجم قرار گیرد و منابع مالی تروریست‌ها تهدید شود و از رسیدن سلاح به تروریست‌ها جلوگیری شود.

 ظریف یادآور شد: ما در سال‌های گذشته دیدیم چه کشورهایی این اقدامات را  انجام دادند؛ چه در منطقه و چه آمریکا به عنوان کشوری فرامنطقه‌ای این‌ها نکاتی است که در این اجلاس مطرح می‌کنیم.

وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد: در حاشیه اجلاس ملاقات‌هایی با وزیر خارجه ایتالیا و سایر وزرای خارجه منطقه و خارج از منطقه خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز