خبرگزاری کار ایران

علوی:

«فراجناحی بودن» از ویژگی‌های مهم وزارت اطلاعات است

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۷۹۹

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در انجام رسالت و وظایف خود فراجناحی و تحت امر ولایت فقیه است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی امروز (پنجشنبه) در همایش تجلیل از نقش شامخ روحانیت و یاران حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و رونمایی از کتاب "فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی آیت الله نوری همدانی به روایت اسناد ساواک" که در قم برگزار شد، افزود: فراجناحی بودن از ویژگی های مهم وزارت اطلاعات است و بر همین اساس به تدوین کتب های گوناگون در زمینه انتشار اسناد ساواک و دیگر اسناد پرداخته است و در این باره گزینشی عمل نکرده ایم.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات بنا به رسالت خود اسناد ساواک را در اختیار مردم نهاد تا جامعه و نخبگان و نسل های آینده از این مباحث و موضوعات مطلع باشند.

علوی بیان کرد: در اسناد ساواک می توان به نقش آفرینی بسیاری از شخصیت ها در پیروزی انقلاب اسلامی دست یافت، افرادی که شکنجه ها و زندان و تبعید را سپری کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: این مجاهدت ها باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود تا همگان بدانند که چه هزینه و بهایی برای پیروزی انقلاب اسلامی در طول تاریخ پرداخت شده است.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: علما و روحانیت از جمله شخصیت های برجسته ای هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفاء کرده اند، علما در واقع اثرگذاری خود را در مبارزات سیاسی و روشنگری نشان داده اند همان گونه که نقش فزاینده ای در حفظ دین و صیانت از تشیع داشته اند، علما مرزبانان مرزهای دینی هستند در این میان عده ای از روحانیون و علما نیز در مبارزات سیاسی اثرگذار بودند که یکی از مشعل داران فروزان این مبارزات، آیت الله نوری همدانی می باشد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: علما، مراجع و بزرگان دین در طول انقلاب در برابر قدرت های خارجی و داخلی ایستاده اند و در برابر آن ها کوتاه نیامدند تا از حق و حقوق مردم دفاع نمایند و این امر نیز نشان دهنده جایگاه والای علما در جامعه دینی است.

علوی در ادامه با تقدیر از شخصیت آیت الله نوری همدانی متذکر شد: معظم له پیش از انقلاب به عنوان الگویی بزرگ در مبارزات سیاسی مطرح بود و در جریان ۱۹ دی بسیار فعال و پرخروش ظاهر شد و با مجاهدت ها و مبارزاتش به همراهی با امام خمینی(ره) در تحقق انقلاب اسلامی پرداخت.

وی در پایان یادآور شد: ایشان در راه انقلاب سختی ها و مشقات زیادی را متحمل شدند و با وجود تبعید و زندان دست از حمایت امام (ره) برنداشت و امروز نیز در همراهی با مقام معظم رهبری تلاش های ارزنده ای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز