خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

وحدت و انسجام تنها راه مقابله در برابر تفرقه‌افکنی‌ها است

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۲۸

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به مناسبت آغاز هفته وحدت در پیامی گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون حفظ وحدت و ارتقاء و تقریب مذاهب و پرهیز از هر گونه اختلاف افکنی و تاکید بر اشتراکات فراوان امت اسلام به جای برخی تفاوت دیدگاه‌هاست و این بخش مهمی از آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام در امت سازی و تعالیم وحدت آفرین بوده است.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی، متن پیام علی اکبر ولایتی  به این شرح است : 

بسم الله الرحمن الرحیم 

میلاد مبارک و فرخنده حضرت رسول اکرم( صلی الله علیه و آله) و آغاز هفته وحدت را به همه مسلمانان و رهپویان راه حق و حقیقت تبریک عرض می کنم.

به راستی باید ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی در اعلام هفته وحدت به مناسبت دو روایت از تولد آن حضرت(ص) در میان برادران اهل سنت و شیعیان را به بزرگی یاد کرد که زمینه ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان امت اسلامی را فراهم نمود و بی تردید امروز بیش از هر زمان دیگری این ضرورت مشهود، مورد نیاز و انکارناپذیر بوده و هست و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز همواره بر این مهم به عنوان ضرورت جهان اسلام بارها و بارها تاکید داشته و دارند.

نعمت حضور و رسالت نبی مکرم اسلام (ص) موجب رستگاری بشر در طول تاریخ بوده است و پیام صلح، رحمت، عدالت، انسانیت، کرامت، اخلاق، مودت، حمایت از مستضعفین و ... پایه های قابل اتکاء تعالیم و ارزش های اسلامی و الهی آن حضرت(ص) است که انسان امروز بیش از هر زمان دیگر به انان نیاز دارد و آن حضرت برای همه انسان‌ها، مذاهب، ادیان و فرق اسلامی جهان رحمت للعالمین و مایه رحمت، رأفت، خوبی‌ها و پیام‌آور صلح و دوستی، ثبات و امنیت بوده و هستند.

در جهان امروز که اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی در صدر تبلیغات رسانه های غربی قرار گرفته تا چهرهای هر چه خشنتر از اسلام و مسلمانان را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند و از سوی دیگر با راه انداختن جنگ های نیابتی و حمایت از تروریست ها و جریانات افراطی ، تکفیری و جنایتکارانی همچون داعش که به نام اسلام در جهت تامین منافع استعمارگران و بدخواهان مسلمانان گام برمی داشتند و هر گونه جنایتی را در منطقه بر علیه ملت مظلوم  آن روا داشتهاند و ایجاد تفرقه، تضعیف کشورهای اسلامی و بیثباتی در جهت تجزیه کشورهای اسلامی را برنامه ریزی و توطئه کردند،  وحدت و انسجام تنها راه مقابله در برابر این تفرقه افکنی هاست و امت اسلامی باید با هوشیاری و شناخت دقیق در این مسیر حرکت نماید.

تلاش دشمنان برای تبدیل مبارزه اسلامی – صهیونیستی به تقابل اسلامی – اسلامی برای ایجاد حاشیه امن و تظمین ثبات رژیم صهیونیستی با وحدت امت و جهان اسلام و البته مقاومت و ایستادگی محور مقاومت تاکنون به شکست انجامیده و بی تردید در ادامه نیز این توطئه های شوم محقق نخواهد شد و کشورهای اسلامی در برای هرگونه تجزیه، تضعیف و تفرقه افکنی ایستادگی خواهند کرد.

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون حفظ وحدت و ارتقاء و تقریب مذاهب و پرهیز از هر گونه اختلاف افکنی و تاکید بر اشتراکات فراوان امت اسلام به جای برخی تفاوت دیدگاه هاست و این بخش مهمی از آموزه های پیامبر گرامی اسلام در امت سازی و تعالیم وحدت آفرین بوده است.

در پایان بار دیگر این مناسبت بزرگ و فرخنده را به همه مسلمانان جهان و به ویژه ایرانیان بزرگ و عزت مند تبریک عرض می نمایم و صلح، آرامش، امنیت و اقتدار را برای امت اسلامی آرزومندم.

علی اکبر ولایتی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز