خبرگزاری کار ایران

رییس‌‌جمهور:

اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار موقعیت این منطقه را ممتاز‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۲۲

رییس جمهور پس از بهره‌برداری از فاز اول طرح توسعه بندر بین المللی شهید بهشتی چابهار تصریح کرد: کریدور شمال - جنوب برای منطقه و جهان بسیار حائز اهمیت است و امروز خوشحالیم که اولین فاز آن به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم فازهای بعدی را احداث و ظرفیت نهایی این بندر را بیش از پیش افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، بهره‌برداری از اولین فاز بندر مهم تجاری و بین‌المللی چابهار را  یک روز مبارک و تاریخی دانست و اظهارداشت: این بندر موقعیت و جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌تواند کریدور شمال – جنوب را در یک مسیر  کوتاهی قرار داده و آن را به اقیانوس متصل کند.

روحانی با اشاره به اینکه کریدورهای دیگر بین‌المللی جنوب -  شمال، به خلیج فارس منتهی می‌شود و این کریدور به لحاظ اینکه به اقیانوس متصل می‌شود، حائز اهمیت است، افزود: این کریدور و بهره‌برداری از این بندر اهمیت ویژه اقتصادی دارد، چرا که باعث می‌شود کالاها در زمان کوتاه‌تر و با قیمتی مناسب‌تر در اختیار کشورهای همسایه قرار گیرد.

رییس جمهور اظهارداشت: کشورهای همسایه در شرق کشورمان مانند افغانستان و همسایگان شمالی ما در آسیای میانه به واسطه این کریدور به جنوب ایران و آب‌های آزاد و اقیانوس متصل می‌شوند و این از لحاظ سیاسی برای ما اهمیت داشته و روابط ما را با کشورهای شرقی، شمالی و حتی اروپایی در آینده توسعه خواهد داد.

روحانی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این بندر در مجموع برای استان سیستان و بلوچستان نیز حائز اهمیت است، گفت: اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار نیز می‌تواند موقعیت ممتاز‌تری را برای این منطقه ایجاد کند.

رییس جمهور ادامه داد: در طراحی این بندر، پنج پست اسکله به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین استحصال شده که می‌تواند برای مردم این استان اشتغال‌زایی ایجاد کند و هم می‌تواند ارتباط ایران با دیگر کشورها را نزدیک‌تر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز