خبرگزاری کار ایران

ولایتی در نشست «طلوع حقیقت»:

رهبری برجسته‌ترین شاگرد امام (ره) برای دنبال کردن طرح رهایی اسلام از غرب هستند/ داعش نسخه شرقی بلک واتر است

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۴۱

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با بیان اینکه نقش رهبری در تقویت نهضت‌های اسلامی بسیار برجسته بود و آنچه در کشورهای اسلامی وجود دارد، بذری است که توسط رهبری کاشته شده است، گفت:‌ برجسته‌ترین شاگرد امام که طرح امام را برای رهایی جهان اسلام از غربی‌ها دنبال کرد، رهبری هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز در نشست «طلوع حقیقت» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: برای اینکه ریشه‌های تفکری که رهبری دارند و مجاهدتی که برای احیا اسلام و ترویج اسلام انقلابی را بدانیم خوب است به زندگی رهبری اشاره کنیم.

وی ادامه داد: رهبری قبل از انقلاب فارغ از اینکه از یاران امام بودند و نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، توجه ویژه‌ای به جهان اسلام نیز داشتند و دلیل آن ترجمه آثار سیدقطب است و این نشان از توجه به کل جهان اسلام است. ایشان تلاش می‌کردند که در ایران محصور به چهار دیواری ایران نباشیم و بدانیم اسلام منادیان دیری هم دارد و فرقی بین مجاهدان شیعه و سنی می‌گذاشتند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با بیان اینکه رهبری بعد از انقلاب تلاش ویژه‌ای برای احیا مجلس اعلای عراق و لبنان کشیدند و می‌کوشیدند بذر انقلاب را در خارج از کشور هم بکارند، اظهار داشت: ایشان در دوره ریاست جمهوری‌شان تلاش بسیاری برای وحدت مجاهدان افغانستانی کردند. ایشان در پایه‌گذاری حزب وحدت اسلامی نقش ویژه‌ای داشتند. نقش رهبری در تقویت نهضت‌های اسلامی بسیار برجسته بود و آنچه در کشورهای اسلامی وجود دارد، بذری است که توسط رهبری کاشته شده است. 

ولایتی با بیان اینکه رهبری در تقویت گروه‌های اسلامی نقش ویژه‌ای داشتند، تصریح کرد: جلال طالبانی مورد حمایت ما بود. وقتی ایشان نخست‌وزیر بود به انگلیس رفت. درنشست خبری مشترک، نخست‌وزیر انگلیس به ایران حمله کرد ولی طالبانی از ایران دفاع کرد و مخالفتش با نخست‌وزیر انگلیس را بیان کرد. البته همه اینها به واسطه نفس گرم رهبر فقید انقلاب یعنی امام است که گفتند من شما از خطر اسرائیل بر حذر می‌رسانم.

وی با بیان اینکه برجسته‌ترین شاگرد امام که طرح امام را برای رهایی جهان اسلام از غربی‌ها دنبال کرد، رهبری هستند، خاطرنشان کرد: هرچند ایران در جهت وحدت تلاش می‌کند، غرب در جهت تفرقه عمل می‌کند و از طرفی آنها تلاش می‌کنند چهره سیاهی از اسلام نشان دهند. کلینتون و ترامپ هم اعتراف کردند که داعش را به نام حکومت اسلامی ایجاد کردند و این بزرگترین مانع برای ترویج اسلام در جهان غرب بود.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل افزود: داعشی‌ها جهالت قبل از اسلام را مجددا احیا کرده بودند. علوش که مورد حمایت عربستان است می‌گوید ما کاری که در کربلا انجام شد ولی ناقص بود را تکمیل کنیم تا کسی از شیعه باقی نماند. زرقاوی رهبر القاعده می‌گوید نجف را با خاک یکسان کنیم. نامه نوشتن و حرف زدن دردی را دوا نمی‌کند و حرف و عمل باید باهم باشد.

ولایتی با بیان اینکه داعش نسخه شرقی بلک واتر است، ابراز داشت: رقه محل جنگ نهروان بوده است. امریکا در رقه ۱۲ پایگاه زده و می‌خواهد ۱۰ هزار نیرو بفرست و این یعنی این جنگ سر داراز دارد ولی بدانند که آنها همانطور که دربوکمال اخراج شدند، از رقه هم شکست می‌خورند و اخراج خواهند شد.

وی اضافه کرد: طرف مقابل دو کار انجام داده است: ایجاد تقرقه و دیگری ایجاد بلک واتر شرقی و احیا جهالیت مدرن. رهبری در مقابل این کار عمل کردند. بیشترین تاکید رهبری در ادامه حمایت از مبارزین رهبری در کشورهای منطقه داشتند و این دو نامه نیز در جهت تبیین اسلام بوده است. همان کاری که امام علی در برابر قاسطین، ناکثین و مارقین انجام دادند ما هم باید همان کار را بکنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: تا اسلام هست مبارزه نیز هست. مبارزه هم دو بخش تئوری و عملی دارد. اگر در کنار خانه تسبیح بیندازیم و کتاب بنویسیم یا مبارزه بدون تئوری داشته باشیم، اینها می‌تواند موجب گمراهی شوند. مبارزه دو وجه دارد که هر دو وجه را در رهبری مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز