خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

فتنه‌های آل سعود در نطفه خفه می‌شود/ سپاه نمی‌تواند به تنهایی فقر و محرومیت را از بین ببرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۷۴۰

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: فقر هرجا که باشد پیامدهای ناگوار و خطرناکی از جمله ناامنی دارد برای همین رویکرد سپاه چندسالی است که روی محرمیت‌زدایی متمرکز شده است. این یکی از کارهایی است که سپاه مظلوم انجام می‌دهد و سپاه هیچگونه سودی از این فعالیت‌ها نمی‌برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سرلشگر عزیز جعفری در آیین افتتاح ۴۱۵۰ طرح عمرانی و ده‌ها هزار طرح غیرعمرانی برای محرومیت‌زدایی عنوان کرد: سال گذشته شاهد افتتاح ۳هزار پروژه عمرانی بودیم امسال شاهد افتتاح بیش از ۴هزار پروژه عمرانی توسط نیروی زمینی سپاه هستیم. این پروژه‌ها را با نام پیامبر افتتاح می‌کنیم و امیدواریم که این پروژه بر مردم منطقه مبارک باشد و اقدام موثری در برقراری آرامش امنیت اقتصاد معیشت مناطق مرزنشین و محروم باشد.

وی افزود: مناطق مرزی به علت دوری از شهرهای اصلی امکانات کمتری دارند و سرمایه‌گذاری در آنها  کمتر است طبیعی است که محرومیت بیشتر باشد. مناطق مرزی در الویت هستند به دلیل امنیت باید روی مساله اقتصادی آنها متمرکز شد تا امنیت به دست خود مردم برقرار شود و تا امروز شاهد یک امنیت بی‌نظیر در کشور هستیم و این درصورتی است که دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای ایجاد ناامنی کار می‌کنند و از ابتدای انقلاب مشغول این کار هستند.

فرمانده کل سپاه گفت: اولین برنامه‌ریزی دشمنان برای  ایجاد ناامنی در خوزستان و غرب و جنوب غرب کشور بود. امروز که متاسفانه یک کشور مسلمان‌نشین منطقه که شاید نشود به دولت خائن آل سعود نام مسلمان را گذاشت در یمن، سوریه و لبنان دنبال ایجاد ناامنی است اینها چه سودی از کارها خود می‌برند که به دستور و پشتیبانی آمریکایی‌ها تفرقه را ایجاد می‌کنند؟

وی ادامه داد: اما می‌دانیم اینها با بزرگترین دشمنان اسلام هماهنگ هستند و خود اقرار کردند که برای مقابله با عناوین مختلف کار می‌کنند اینها با خواست مردم منطقه که استقلال‌طلبی مردم منطقه است، مقابله می‌کنند جرم ملت‌های سوریه، یمن و بحرین استقلال‌طلبی است، این کشورها تجربه را از ایران گرفتند و عمل می‌کنند و نمی‌خواهند زیر بار ظلم استکبار جهانی باشند به همین دلیل ال سعود خائن این کارها را می‌کند و نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد  ناامنی دارد.

 سرلشگر جعفری خاطرنشان کرد: اخیرا شاهد بودید در یمن چه توطئه‌ای می‌خواستند راه بیندازند که الحمدالله در نطفه خفه شد. امروز شاهد هستید فتنه‌های آنها در نطفه خفه می‌شود مانند داستان کردستان که می‌خواستند سرزمینی برای فعالیت اسرائیل فراهم کنند. خاموش کردن فتنه در عراق و سوریه طول کشید اما شاهد موفقیت‌هایی هستیم.

وی با بیان اینکه امنیت مهمترین شرط توسعه و رشد یک جامعه و ضرورت رشد است، گفت: سرمایه‌گذاری زیادی دشمنان برای ایجاد ناامنی در نقاط مختلف جهان می‌کنند تا کسانی که با نظام استکبار هماهنگ نباشد درگیر نقشه‌های آنها ‌شوند. برنامه ایجاد ناامنی یک جا با ترور امثالهم  است. یکجا مثل ایران که حریف نمی‌شوند و نیروهای مسلح به هوشی دارد برنامه‌های متفاوتی در عرصه اقتصادی دارند. برای ایران سال‌هاست این کار را می‌کنند از زمانی که فهمیدند نیروهای امنیتی ما و اقوام ما پای امنیت خود ایستادند و با اقدامات آنها مقابله می‌کنند برای ایجا ناامنی برنامه‌ریزی را به سمت مسائل اقتصادی و رفاهی مردم بردند هرچند کارهای دیگر را رها نمی‌کنند اما با فعالیت‌ نیروهای امنیتی نتیجه نمی‌گیرند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: قطعا سپاه با همکاری مردم می‌تواند امنیت را برقرار کند ما باید بدانیم موضوع ناامنی در ایران موضوع اقتصاد و رفاه است که باید آن را خنثی کنیم. برای همین تمرکز روی این مساله صورت گرفته است رفع این مسائل زمان‌بر و سخت است و قابل مقایسه با ناامنی صرفا امنیتی نیست. حتما دولتمردان باید کمک داشته باشند این کارهای محرومیت‌زدایی به عنوان نمونه است و باید با همکاری دولت این کار به صورت گسترده در سایر مناطق ادامه یابد. زیرا دشمنان می‌دانند ایجاد مشکلات اقتصادی ناامنی ایجاد می‌کند.

 وی گفت: فقر هرجا که باشد پیامدهای ناگوار و خطرناکی از جمله ناامنی دارد برای همین رویکرد سپاه چندسالی است که روی محرمیت‌زدایی متمرکز شده است. این یکی از کارهایی است که سپاه مظلوم انجام می‌دهد و سپاه هیچگونه سودی از این فعالیت‌ها نمی‌برد و سه یا چهار برابر بودجه‌ای که از دولت می‌گیرد از خودش صرف می‌کند تا پروژه را اجرا کند.

جعفری خاطرنشان کرد: این حرکت محرومیت‌زدایی که شاهد هستیم نشان از تمرکز سپاه پاسداران روی این مساله است. انشالله مناطق مرزنشین محروم از منافع آن استفاده کنند. آنچه از مجاهدت‌های سپاه ارزش دارد همین اقدامات است. رهبری از سپاه و نیروهای مختلف این موضوعات را دنبال می‌کنند. انشاالله این نهضت که به تازگی جای خود را پیدا کرده است هرساله عمیق‌تر و گسترده‌تر شود. فقر و محرومیت را سپاه نمی‌تواند به تنهایی از بین ببرد. کمک دولت لازم است با تغییراتی که در دولت و وزرا شده است و هماهنگی که در بین استانداری‌ها شده امیدواریم  این حرکت سرعت و توان بیشتری داشته باشد و باید سال دیگر شاهد ۸ هزار  پروژه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز