خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز افشا کرد؛

جایگزین رکس تیلرسون کیست؟

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۴۹۷

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از احتمال جانشینی تام کوتن به جای رکس تیلرسون در وزارت خارجه آمریکا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، روزنامه نیویورک تایمز از تغییرات احتمالی در دولت ترامپ خبر داده است.

بر اساس این گزارش در تغییرات احتمالی کاخ سفید رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا جای خود را به مایک پومپئو رییس کنونی سازمان سیا خواهد داد و با وزارت پومپئو کرسی وزارت خارجه به تام کوتن سناتور ایالت آرکانزاس خواهد رسید .

بر اساس این گزارش، کوتن که نظامی سابق و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است در سال ۲۰۱۴ بعد از یک دوره نمایندگی در مجلس نمایندگان به عنوان عضوی از سنا انتخاب شد. او با رسانه‌ای شدن یک نامه منتشر نشده در روزنامه تایمز معروف شد. کوتن در این نامه سه روزنامه‌نگار را به جاسوسی متهم کرده بود و خواستار محاکمه و به زندان افتادن این سه روزنامه‌نگار شده بود. این نامه در ابتدا در یک وبلاگ محافظه‌کار منتشر و بعد در فضای سایبر وایرال شد.

بیزینس تایمز در این گزارش عنوان کرد: «کوتن در سیاست خارجی و در مورد ایران با سایر سیاست‌مداران مخالفت‌های زیادی کرده است. در سال ۲۰۱۵ او نامه دیگری را این بار درباره ایران نوشت. هدف او از هم گسیختن فعالیت‌های باراک اوباما در توافق هسته‌ای با ایران بود. او در نامه‌ای که به امضای ۴۷تن از جمهوری خواهان رسید هشدار داد که رییس‌جمهور بعدی تنها با خودکار کشیدن بر مفاد این توافق می‌تواند آن را نابود کند.

بر اساس این گزارش تصمیم ترامپ مبنی بر عدم تایید پایندی ایران به توافق هسته‌ای، به شدت تحت تاثیر نظرات کوتن بود. بر اساس گزارش اینترست، رییس‌جمهور دونالد ترامپ به واسطه تحریک‌های کوتن در مقابل همه مشاوران خود ایستاد و پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکرد.

بر اساس این گزارش علاوه بر سختگیری‌های مد‌نظر کوتن علیه ایران، او مواضع خصمانه‌تری را در قبال چین و کره‌شمالی در پیش گرفته است. کوتن در همایش ملی حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۱۶ به سیاست خارجی اوباما اعتراض کرده و گفت: «ما به یک رییس کل ستاد نیروهای مسلح نیاز داریم که از پیروزی‌های ما در جنگ‌ها بگوید نه صرفا پایان جنگ‌ها؛ کسی که دشمن را با اسم نام ببرد و خط قرمزها را با دقت ترسیم کند اما جسورانه آنها را اجرایی کند.»

کوتن بر اساس این گزارش در بسیاری از دیگر موقعیت‌ها نیز مواضع تندروانه‌ای دارد. در سال ۲۰۱۵ او در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح خواستار احداث زندان‌های گوانتانامو بیشتری در جهان شده بود.

وی گفته بود: « از نظر من تنها مشکل زندان گوانتانامو این است که تخت‌های خالی و سلول‌های خالی زیادی دارد. ما باید تروریست‌های بیشتری را روانه این زندان کنیم تا کشورمان امن‌تر شود. تروریست‌ها باید تا آخرین نفرشان در جهنم بپوسند اما با توجه به اینکه نمی‌شود در جهنم آنها را پوساند باید به گوانتانامو بروند.»

به گزارش این پایگاه خبری، علی‌رغم اینکه آمریکا یکی از بالاترین نرخ‌های زندانیان در جهان را دارد، کوتن خواستار به زندان رفتن افراد بیشتر در آمریکا شده است.

وی مدعی شده «باید به واقعیت‌ها توجه داشت؛ اول اینکه این ادعا که مجرمین زیادی در زندان هستند و با مشکل مازاد زندانیان مواجه‌ایم به معنای نادیده گرفتن یک حقیقت تاریک است. برای بیشتر جرایم ، مجرم هرگز شناسایی و یا بازداشت نمی‌شود چه برسد به اینکه به زندان بیفتد. ضمانت اجرای قانون به معنای توانایی بازداشت یا شناسایی مجرمین برای تنها ۱۹ درصد جرایم و ۴۷ درصد از خشونت‌های ناشی از جرم است. با این وصف ما با کمبود زندانی مواجه هستیم نه مازاد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز