خبرگزاری کار ایران

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای؛

اقدام ناسنجیده ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس موجب تشدید بی‌ثباتی منطقه است / لزوم اقدام بین‌المللی در برابر این تصمیم ستیزه‌جویانه

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۸۰۴

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، اقدام ناسنجیده رییس‌جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس را موجب بی‌اعتبارسازی قطعنامه‌های بین‌المللی، تشدید بی‌ثباتی منطقه و گسترش تروریسم دانست.

به گزارش ایلنا، انجمن مدرسین دانشگاه‌ها در واکنش به اقدام اخیر دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای این اقدامات را محکوم کرد و با تاکید بر این‌که قدس بخش جدایی‌ناپذیر فلسطین است، تبعات مستقیم تصمیم به انتقال سفارت ایالات متحده به بیت‌المقدس را در قالب بی‌اعتبارسازی قطعنامه‌های بین‌المللی، تشدید بی‌ثباتی منطقه، بازیابی و گسترش تروریسم،  متوجه این کشور دانست.

در متن این بیانیه آمده است:

بسم‌الله ارحمن الرحیم

اقدام رییس‌جمهوری آمریکا در انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل و نمونه دیگری از مداخلات سلطه‌جویانه در منطقه ما است.

مداخلات ایالات متحده به‌صورت مستقیم در حمله به کشورهای منطقه، حمایت از گروه‌های تروریستی و پشتیابی بی‌قید و شرط از اقدامات تجاوزطلبانه و تروریستی رژیم اشغالگر قدس طی دو، سه دهه اخیر، این بخش از جهان را به یکی از ناامن‌ترین و بی‌ثبات‌ترین مناطق جهان تبدیل کرده است. موضع رییس‌جمهوری ایالات متحده افزون بر اینکه ادعای بی‌طرفی این کشور را در به اصطلاح فرایند صلحی که خود مدعی آن بودند، کاملاً مخدوش می‌کند، در عمل به زیاده‌طلبی دولت جعلی اسرائیل و پایمال کردن حق تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس براساس قطعنامه‌های سازمان ملل نیز دامن می‌زند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن محکوم کردن تصمیم رییس‌جمهوری آمریکا، قدس را بخش جدایی‌ناپذیر فلسطین می‌داند و تبعات مستقیم تصمیم به انتقال سفارت ایالات متحده به بیت‌المقدس را در قالب بی‌اعتبارسازی قطعنامه‌های بین‌المللی، تشدید بی‌ثباتی منطقه، بازیابی و گسترش تروریسم، متوجه این کشور می‌داند. از این‌رو، از همه دولت‌ها و کشورهای جهان می‌خواهد در برابر این تصمیم ستیزه‌جویانه و ناسنجیده اقدامات عملی انجام دهند. از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد از طریق مجامع مؤثر بین‌المللی به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی ضمن تأکید بر حق ملت مظلوم فلسطین در داشتن دولت مستقل به پایتختی قدس شریف، مانع از تحقق اقدام بی‌ثبات کننده رییس‌جمهور ماجراجوی ایالات متحده شوند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها؛

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز