خبرگزاری کار ایران

رفع بیسوادی سالانه ۱۲۰۰ نفر در هر منطقه تهران

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۲۱۶

در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تهران مصوب شد تا سالانه ۱۲۰۰ نفر بیسواد به طور متوسط در مناطق ۱۹ گانه تهران باسواد شوند و کمیته شهرستانی نیز در جهت رفع بیسوادی ۱۶۲ هزار بیسواد در ۱۴ شهرستان استان تهران اقدام کند.

به گزارش ایلنا، در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی موضوع بررسی وضعیت و آمار تعداد بیسوادان استان تهران در دستورکار قرار گرفت. براساس آمار ارائه‌شده ۹۰ هزار نفر در شهر تهران و ۱۶۲ هزار نفر در ۱۴ شهرستان استان تهران بیسواد هستند.

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران با بیان اینکه وظیفه داریم مردم را در سوادآموزی یاری کنیم، گفت: هر اقدامی که در جهت کاهش تعداد بیسوادان و حذف بیسوادی لازم است با محوریت آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طی یک برنامه‌ریزی با همکاری دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، سازمان زندان‌ها، شهرداری، شورای شهر و با برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در استان تهران باید در جهت ریشه‌کن کردن بیسوادی اقدام کرد.

استاندار تهران بر نقش مهم صدا و سیما در ترویج سوادآموزی نیز تاکید کرد.

براساس دستور مقیمی در این جلسه مقرر شد، آموزش تعداد ۹۰ هزار بیسواد شهر تهران با همکاری شهرداری در دستورکار قرار بگیرد که طبق آن سهم مناطق ۱۹ گانه تهران طی چهارسال به‌طور متوسط حدود ۱۲۰۰ بیسواد است که در جهت سوادآموزی این گروه اقدام شود.

همچنین مقرر شد با همکاری دستگاه‌های استانی وضعیت اشتغال و زندگی هر یک از بیسوادان در شهر تهران مشخص شود تا متناسب با آن هر یک از دستگاه‌های بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد و سایر بخش‌ها برای ریشه‌کن کردن بیسوادی اقدام کنند. 

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از شهردار منطقه، مدیر آموزش و پرورش منطقه، معاون فرماندار، معاون نهضت سوادآموزی، اداره کار، بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) در شهر تهران تشکیل شود و هر سه ماه یک بار گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای آموزش بیسوادان برای شورا ارسال شود. همچنین با دستور استاندار مصوب شد این کمیته در برش شهرستانی نیز در هر یک از ۱۴ شهرستان استان به جز تهران و شمیرانات تشکیل شود تا در جهت رفع بیسوادی در میان ۱۶۲ هزار نفر در ۱۴ شهرستان استان اقدام شود تا پایان دولت دوازدهم بتوان ۲۵۲ هزار بیسواد در استان تهران را از چرخه بیسوادی خارج کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز