خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان گفت‌وگو را مناسب‌ترین راه‌ حل اختلاف‌ها می‌دانند/ باید ببینیم باهنر می‌تواند اصولگرایان را برای انجام گفت‌وگو قانع کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۹۸۸

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ضرورت گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی و احزاب سراسر کشور گفت: اصلاح‌طلبان معتقدند مناسب‌ترین راه برای حل اختلاف‌ها گفت‌وگو است و همواره این تندورها بودند که مانع از این کار می‌شدند.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره مطرح شدن پیشنهاد گفت‌وگو بین جریان‌ها و احزاب سراسری کشور توسط محمدرضا باهنر، گفت: گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی قطعا ضرورت دارد، این‌که شخصیتی مانند آقای باهنر از آن صحبت می‌کند به نظر من می‌تواند مفید باشد.

وی ادامه داد: گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی کشور  یکی از مسائلی است که همواره بین اصلاح‌طلبان مدنظر بوده، اما شاهد بودیم که تندروها و افراطیون در گذشته مانع از انجام آن شدند و موانعی نیز بر سر راه آن قرار دادند.

این عضو حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: آقای باهنر از جمله اشخاصی است که همیشه تلاش کرده این گفت‌وگوها به وجود بیاید.

وی با بیان این که باید ببینیم دبیرکل جامعه مهندسین به چه میزان می‌تواند روی تندروها و افراطیون تاثیرگذار باشد، گفت: تندورها و افراطیون باید قائل به گفت‌وگو شوند، نیاز جامعه این است که جریان‌های سیاسی دور یک میز بنشینند و باهم مذاکره کنند. جریان‌ها باید نکات مشترک را  مورد بررسی قرار دهند و آن چیزی که اهداف و منافع نهضت جمهوری اسلامی را در بر می‌گیرد مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و برجام و رفتار تندورها و افراد رادیکال عنوان کرد: ما در گذشته شاهد بودیم افراطیون در رابطه با منافع ملی چگونه عمل کردند اقدامات آنان ضربه بزرگی به کشور وارد کرد؛ همگان به یاد دارند در قضیه برجام تندروها و افراطیون چه مواضعی گرفتند که خواست ملت ایران نبود و حتی در مواردی با دشمنان ما همسو بودند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر گفت‌وگوها به نتیجه هم نرسد اصل مطرح کردن این موضوع می‌تواند مفید باشد، قطعا گفت‌وگو و صحبت بین جریان‌های سیاسی خوب است.

وی خاطر نشان کرد: ما باید اصل منافع کشور و مصالح نظام را در نظر بگیریم قطعا گفت‌وگو می‌تواند به این هدف کمک کند و سهم مشترکی از منافع و مصالح را در بر بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: اصلاح‌طلبان همواره از گفت‌وگو استقبال می‌کنند و آن را بهترین راه‌حل برای از میان بردن اختلافات می‌دانند. اصلاح‌طلبان معتقدند وقتی با دشمن می‌توان گفت‌وگو کرد پس به راحتی می‌توان با در نظر گرفتن منافع ملی مذاکره را پیش برد.

وی ادامه داد: زمانی که مساله دشوار هسته‌‌ای از طریق گفت‌وگو حل می‌شود مسائل درون خانوادگی نیز قطعا با گفت‌وگو حل و فصل خواهد شد. آن چیزی که امروز آقای باهنر مطرح می‌کند قبلا اصلاح‌طلبان مطرح کرده‌اند اما باید ببینیم ایشان می‌تواند تندروها و اصولگرایان را قانع کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد و یارانش باعث شده است که ضرروت این گفت‌وگو مطرح شود، گفت: به نظر من آقای احمدی‌نژاد فردی است که نمی‌توان رفتارش را در یک قالب مشخص مورد بررسی قرار داد در اینکه گرایشات او به طیف تندروی اصولگرا نزدیک است شکی نیست. آقای احمدی‌نژاد در طیف تندروی اصولگرایی قرار دارد که هر چه بخواهد انجام می‌دهد و برای جلب توجه هر رفتاری از او سر می‌زند، او دنبال فرصت است.

وی تاکید کرد: رفتار امروز احمدی‌نژاد و یارانش در واقع نوعی فرار به جلو است در این ارتباط باید ببینیم آقای باهنر فردی مانند احمدی‌نژاد را در این زمره قرار می‌دهد یا خیر؟ اما آن چه در امر پیشنهاد برای گفت‌وگوها مطرح است این است که دلسوزان واقعی نظام باید کشور را از یک خطر خارجی و داخلی در امان نگاه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز