خبرگزاری کار ایران

سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ تعللی برای بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه پذیرفته نیست/ حامیان دولت پس از ۵ سال دیگر بهانه‌ای را نمی‌پذیرند

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۳۹

نماینده تهران گفت: با دستور امروز رئیس جمهور به وزیر علوم دیگر هیچ تعللی برای بازگشت دانشجویان ستاره دار به دانشگاه پذیرفته نیست.

 فاطمه سعیدی، در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد اظهارات امروز رییس‌جمهور در اولین اجلاس حقوق شهروندی مبنی بر اینکه نباید دانشجوی ستاره‌دار داشته باشیم گفت: وزیر علوم امروز در خصوص بودجه در کمیسیون آموزش حاضر می‌شود و من قطعا این مساله را بار دیگر مطرح می‌کنم تا به سوالات درباره دانشجویان ستاره دار پاسخ دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بدون کمترین مماشاتی تمامی دانشجویان ستاره دار باید بتوانند از ترم آینده در کلاس درس حاضر شوند. در غیر این صورت به طور حتم موضوع استیضاح وزیر را پیگیری می‌کنیم. سال‌هایی که دانشجویان را به خاطر فعالیت سیاسی از تحصیل محروم می‌کردند گذشته است.

سعیدی با اشاره به اینکه همه مسئولین دولتی باید بدانند حامیان دولت پس از ۵ سال دیگر بهانه‌ای را نمی‌پذیرند گفت: مسئولان دانشگاه‌های دولتی از سال ۹۲ تا کنون باید درک کرده باشند که کشتیبان را سیاست دیگر آمده است. اگر هنوز در این مساله مشکل دارند باید فکری عاجل کرد. مردم به یک تفکر رای داده‌اند تا در اداره کشور تاثیر آن تفکر را ببینند. مسئولان اجرایی باید با تمام توان در راه اجرای خواست اکثریت قدم بردارند.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون امید گفت: جامعه دانشگاهی فرار از مسئولیت را بر نمی‌تابد. از روز اولی که آقای غلامی معرفی شد دانشجویان و دانشگاهیان ابراز نگرانی کردند. کاری نکنید که همه آن ابهام‌ها درباره شما رنگ واقعیت بگیرد. وزیر علوم باید خودش را ثابت کند. وزارت علوم یک وزیر قاطع می‌خواهد که بتواند مطالبات دانشجویان را پیگیری کند. ایشان گفته بودند راه فرجی دانا را ادامه می‌دهند. من خواهش می‌کنم درباره دانشجویان ستاره‌دار و البته بورسیه‌ها با دکتر فرجی دانا مشورت کنند. شاید هنوز از آنچه می‌گذرد مطلع نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز