خبرگزاری کار ایران

در دیدار با معاون وزیر خارجه فرانسه؛

عراقچی خواستار موضع شفاف و جدی‌تر اروپا در مقابل موانع اجرای برجام شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۹۴۴

معاون وزیر امور خارجه با همتای فرانسوی خود دیدار و در این نشست خواستار موضع شفاف و جدی‌تر اروپا در مقابل موانع اجرای برجام شد.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی که برای برگزاری دور چهارم گفت‌وگوی سیاسی معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده است، امروز با گوردومونتاین قائم مقام وزیر اروپا و امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص راه‌های توسعه روابط دوجانبه، اجرای برجام و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو‌ها طرفین ضمن ارزیابی تحولات صورت گرفته در زمینه ارتقاء روابط دوجانبه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر مبنای ظرفیت‌های موجود، همکاری و مشارکت دو کشور در زمینه تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و محیط زیست تاکید کردند.

معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه با ارزیابی مثبت از دیالوگ منظم سیاسی، تداوم تبادل هیات‌ها و رایزنی‌های روسای جمهوری و وزرای خارجه در راستای کمک به شناخت متقابل و توسعه همکاری‌های را مهم دانستند.

سید عباس عراقچی با تاکید بر ضرورت پایبندی کامل طرف‌های برجام به تعهدات خود در چارچوب این توافق و گزارش‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات خود، خواستار موضع شفاف و جدی‌تر اروپا در مقابل موانع اجرای برجام و اقدامات برخی کشور‌ها در زمینه تضعیف آن شد.

قائم مقام وزیراروپا و امور خارجه فرانسه در این دیدار با اشاره به اینکه دولت فرانسه از توسعه همکاری شرکت‌های فرانسوی با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند، از افزایش ۲۵۰ درصدی حجم مبادلات تجاری دو کشور در دو سال اخیر ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین با اشاره به تحولات مثبت در زمینه همکاری و روابط فرهنگی و دانشگاهی دو کشور از جمله برگزاری نخستین کمیسیون مشترک علمی و تحقیقاتی فرانسه و ایران، آمادگی فرانسه را برای توسعه این همکاری‌ها اعلام کرد.

قائم مقام وزیر اروپا و امورخارجه فرانسه همچنین با مثبت خواندن رایزنی‌های منطقه‌ای مقامات دو کشور، نقش جمهوری اسلامی ایران را در زمینه تقویت ثبات منطقه‌ای حائز اهمیت شمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز