خبرگزاری کار ایران

واعظی در دیدار با رییس جمهور آذربایجان:

تلاش ملت‌های منطقه در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری به ثمر نشسته است

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۱۸۴

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به لزوم بهره برداری از فرصت ها، ظرفیت ها و توانمندی های موجود در ایران و آذربایجان، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران – باکو و تسریع در اجرای توافقات فی ما بین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، روز پنجشنبه در دیدار با الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان، با تجلیل از برگزاری شایسته اجلاس پایانی همبستگی اسلامی در باکو، اظهار داشت: روابط ایران و آذربایجان با اهتمام و حمایت روسای جمهور و دو دولت امروز در مسیر توسعه روز افزون قرار دارد و در مناسبات منطقه ای تاثیرات مثبت بسزایی دارد.

رییس دفتر رییس جمهور همکاری‌های سه جانبه اقتصادی ایران، ترکیه و آذربایجان و تصمیم به مشارکت دادن بخش خصوصی در پیشبرد این همکاری ها در کنار استفاده از پول های ملی در مبادلات تجاری را حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری شاهد جهش در مناسبات و روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فی مابین باشیم.

واعظی همچنین بر ضرورت تقویت روابط بانکی ایران و آذربایجان و توسعه همکاری های نفتی در دریای خزر و تلاش در راستای عملیاتی کردن پروژه های مشترک از جمله خط آهن آستارا-آستارا، تاکید کرد.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه امروز منطقه در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و تلاش  ملت‌های منطقه در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری به ثمر نشسته است، گفت: باید با گسترش همکاری های دفاعی، نظامی و امنیتی مانع از سرایت ویروس تروریسم به دیگر کشورها شویم.

واعظی با اشاره به اوضاع نابسامان یمن و وقوع بحران انسانی در این کشور، اظهار داشت: همه کشورها باید در راستای پایان یافتن درگیری وکشتار در این کشور تلاش کنند.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تصمیم نادرست رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، افزود: این اقدام انگیزه کشورها و ملت های اسلامی را برای اتحاد بیشتر تقویت کرده و موجب حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و مانع از مداخلات بیگانگان خواهد بود.

الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار  با تقدیر از حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در برنامه های سال همبستگی اسلامی، گفت: امروز جمهوری اسلامی و آذربایجان در بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی مواضع و دیدگاه های مشترکی دارند و برای تقویت وحدت و همبستگی اسلامی تلاش می کنند.

رییس جمهور آذربایجان اظهار داشت: در شرایط کنونی لازم است کشورهای اسلامی بویژه ایران و آذربایجان با توسعه همکاری های دو جانبه و چند جانبه مناسبات خود را بیش از پیش افزایش دهند.

علی اف با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای پروژه های مشترک دو کشور از جمله احداث کارخانه تولید خودرو و دارو توسط ایران در آذربایجان و خط آهن آستارا – آستارا و توسعه همکاری ها در احداث کریدور شمال- جنوب، گفت: باید تلاش کنیم تا همکاری ها و مبادلات تجاری دو کشور با استفاده از ارزهای ملی انجام شود که در این راستا دستورات لازم در جمهوری آذربایجان صادر شده است و این در شرایطی است که ما مصمم به توسعه روابط و همکاری های همه جانبه با ایران هستیم.

رییس جمهور آذربایجان با تجلیل از نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه بر ضرورت توسعه همکاری های اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی تهران – باکو تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز