خبرگزاری کار ایران

واعظی:

درخواست رییس‌جمهور از وزیر کشور برای معرفی استانداران/ مراجعه سپرده‌گذاران موسسات مالی به حداقل رسیده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۵۵۹

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی تاکید دارند منظوراز واگذاری به بخش خصوصی این نیست که از بخش دولتی بگیریم و به بخش شبه دولتی بدهیم بلکه کاملا به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود واعظی درباره جزئیات مصوبات هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: گزارش بسیار خوبی را آقای نوبخت و بانک مرکزی در رابطه با شاخص‌های اقتصادی کشور در ۶ ماه اول سال  ارائه دادند که رشد ۶ درصدی علائم خوبی است .

رییس دفتر رییس‌جمهور ادامه داد: نکته دیگر درباره صندوق بازنشستگی بود که رییس‌جمهور تاکید داشتند  اعضای دولت که به نوعی بنگاه‌داری و تصدی‌گری می‌کنند اعم از بانک‌ها و شستا و بنیاد شهید، بنگاه‌های وزارت دفاع در بخش‌های مختلف باید برنامه‌ریزی فروش اموال و واگذاری به بخش خصوصی را داشته باشند تا در سال ۹۷ بیشتر آنها در اختیار بخش خصوصی باشند. 

وی افزود: آقای روحانی تاکید دارند منظور از واگذاری به بخش خصوصی این نیست که از بخش دولتی بگیریم و به بخش شبه دولتی بدهیم بلکه باید کاملا به بخش خصوصی واگذار شود. 

واعظی با اشاره به تعیین استانداران گفت: رییس‌جمهور از وزیر کشور خواستند این چند استاندار باقی مانده را هم معرفی کنند، تا کار جدی خود را برای این ۴ سال شروع کنند و در رابطه با سمنان تاکید جدی بر توسعه استان داشتند به ویژه اینکه دستور دادند که آقای اردکانیان برنامه‌ریزی خوبی را درباره آب استان سمنان داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه برای موسسات غیرمجاز اعلام شد سپرده‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است که افرادی مراجعه می‌کنند و می‌گویند مبلغ سپرده ۳۰ الی ۴۰ میلیون داشتند که هنوز به آنها باز نگرداندند دلیل آن چیست، اظهار داشت: اگر چنین افرادی هستند باید به به بانک‌هایی که اعلام شده مراجعه کنند. حدود ۳ میلیون سپرده‌گذار بوده‌اند که حدود ۹۸ درصد آنهایی که زیر ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون حساب داشته‌اند پرداخت شده است. مگر اینکه کسانی باشند که نمی‌دانند با کجا تماس بگیرند یا اینکه سندشان اشکالی داشته باشد در حالی که دستور پرداخت صادر شده است.

واعظی ادامه داد: در گذشته مراجعات مردمی زیادی داشتیم که اکنون به حداقل رسیده است، اما این مسئله را پیگیری و با سیف صحبت می‌کنم که مشکل حل شود.

وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به جمهوری آذربایجان، گفت: اوایل سال آینده این سفر  انجام خواهد شد و همچنین سفر وزیر خارجه فرانسه تا اواسط ماه جاری به تهران انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز