خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

زلزله تهران اخطار جدی به دولت و مردم بود

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۶۹۵

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه زلزله تهران اخطار جدی به دولت و مردم بود، تاکید کرد: باید با عزم جدی برای استحکام و ایمن‌سازی ساختمان‌ها و مراکزی که در آن زندگی و کار می‌کنیم، تلاش و فعالیت کنیم.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جمع مردم روستای صالح‌خانی با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: خوشبختانه در این روستا با کمک دولت و مردم خانه‌های جدید برای زلزله‌زدگان احداث و به آنها واگذار شد اما ما نباید فراموش کنیم که در کشور ما گسل‌های فراوانی وجود دارد و هر سال در گوشه و کنار آن زلزله‌هایی به وقوع می پیوندد و خسارت مالی و جانی به هموطنان ما وارد می‌شود.

وی افزود: ما باید این واقعیت که کشور ما کشوری زلزله‌خیز است را بپذیریم و با عزم جدی برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها تلاش کنیم. بدون تردید اگر زلزله‌ای بزرگ در شهرهایی مانند تهران ایجاد شود می‌تواند آسیبی جدی به کشور وارد کند.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای نوسازی و مقاوم‌سازی شش میلیون واحد روستایی اظهار داشت: تاکنون دو میلیون واحد روستایی بازسازی و استحکام یافته است و باید با سرعت با کمک مردم به اهداف تعیین‌شده در این زمینه دست یابیم.

جهانگیری ادامه داد: تجربه بازسازی روستاهای زلزله‌زده استان خراسان رضوی نشان داد که ما می‌توانیم در یک مقطع زمانی کوتاه کار احداث و بازسازی خانه‌ها را انجام دهیم تا مردم سرپناه مناسب برای زندگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید برای شهرهای بزرگ کار جدی‌تری انجام دهیم، تصریح کرد: دولت مصمم است طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرهای بزرگ را با کمک مردم انجام دهد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب و تذکرات ایشان برای توجه به طبقه ضعیف به ویژه تامین مسکن زلزله‌زدگان خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی بنیاد مستضعفان و انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن، دولت و مردم همه کمک کردند تا پیش از زمستان این واحدهای مسکونی در اختیار مردم قرار گیرد.

جهانگیری سپس به موضوع اشتغال در روستاها اشاره کرد و ابراز داشت: اینکه در روستاها کار مناسب برای جوانان وجود نداشته باشد شرایط مناسبی نیست دولت در این ارتباط منابع خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها پیش‌بینی کرده و با سود کم آن را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

وی با اشاره به گفت‌وگوی صمیمی خود با برخی از اهالی روستا بیان کرد: من از جوانان این روستا و روستاهای کشور می‌خواهم که خود را دست‌کم نگیرند و وارد میدان کار شوند و تولید و اشتغال را در مناطق روستایی راه بیاندازند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: نباید فقط به بخش کشاورزی به عنوان شغل نگاه کرد بلکه باید تدابیری اندیشید تا زنان و جوانان تحصیلکرده ما فرصت مناسب اشتغال پیدا کنند.

جهانگیری یادآور شد: از نظر ما آن دسته از فرمانداران و بخشدارانی موفق هستند که بتوانند از منابع اختصاص داده شده چندین واحد خوب اقتصادی و صنعتی برای بخش‌ها و شهرستان‌های خود راه‌اندازی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز