خبرگزاری کار ایران

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

باید مانع آسیب دیدن نهاد وکالت در حوزه قانونگذاری شویم/ برای هرچه بهتر بودن لایحه وکالت تلاش می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۵۶۰

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، بر لزوم مطالعه و آسیب‌شناسی اقدامات اتحادیه در سال‌های گذشته تاکید کرد و گفت: باید مانع آسیب دیدن نهاد وکالت در حوزه قانونگذاری شویم

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌هایش برای اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت: سعی می‌کنم ابتدا شناخت اولیه از شرایط و وظایف به دست بیاورم تا خطای کمتری داشته باشم. فهرستی از سرفصل‌های مدنظر خود را برای کانون‌ها فرستادم. بنظر من اتحادیه تاکنون به خوبی عمل کرده است و مسیر درستی را رفته است.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس بر لزوم مطالعه و آسیب‌شناسی اقدامات صورت گرفته در اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری و یافتن روشی برای افزایش کارایی اتحادیه تاگید کرد و گفت: بخش مهمی از سر فصل‌هایی که به کانون‌ها اعلام کردم راجع به مطالعه همین راهکار‌ها است. به نظرم کانون‌های وکلا در موضوع وکالت اصیل هستند و اتحادیه کانون‌ها را نمایندگی ‌می‌کند. اختیارات اتحادیه از سوی کانون‌ها تفویض شده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران بیان کرد: این یک خلا است که چون اتحادیه برآمده از قانون نیست و به صورت توافقی بوجود آمده، کمتر مورد توجه است و از این بابت برای ایفای نقش مخصوصا در حوزه ارتباط با نهاد‌های حاکمیتی با کاستی مواجه است.

این حقوقدان گفت: از این رو باید با حفظ ماهیت توافقی اسکودا، کاری کرد که اتحادیه توسط قانونگذار به رسمیت شناخته شود. این به معنای قانون‌گذاری برای اتحادیه نیست. یکی از راهکار‌ها این است که در یکی از قوانین اسمی از اتحادیه بیاید و قانوگذار آن‌را به رسمیت بشناسد .

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس در رابطه به خلا رسانه‌ای در نهاد وکالت، تشریح کرد: اگر ذهنیت جامعه نسبت به وکلا منفی باشد لطمه بزرگی حتی به معیشت وکلا وارد می‌شود. باید برای ذهنیت منفی افراد تمهیدی اندیشیده شود. برای همین قصد دارم با مشارکت وکلایی که سابقه کار رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای دارند مطالعه‌ای انجام بدهیم و برسی کنیم برای حضور موثر‌تر نهاد وکالت در عرصه رسانه و تاثیر بر افکار عمو می‌چه راهکار‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: این راهکار‌ها ممکن است متنوع  و شامل فضای مجازی و خبر و نشریه‌های مکتوب باشد البته تصمیم گیری راجع به ‌آن منوط به تصمیم ارکان اتحادیه است ولی من تلاش خواهم کرد در جلسه هیات عمومی بعدی مطالعه‌ای صورت بگیرد و بسته‌ای از راهکار‌های مختلف آماده ارایه باشد.

شهبازی‌نیا با بیان اینکه بر حسب وظیفه برای هرچه بهتر بودن لایحه وکالت تلاش می‌کنم، اظهارکرد: در حال حاضر چند مساله مهم برای جامعه وکالت در مجلس مطرح است که باید با کمک نهاد وکالت بصورت متمرکز برای آن فعالیت کنیم و مانع آن شویم که نهاد وکالت در حوزه قانون گذاری آسیب ببیند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در رابطه با تعامل با قوه مجریه تاکید کرد: در این دولت تعامل با دولت نسبتا مناسب بوده است و بهرحال دسترسی به کمیسیون‌ها و مقامات قوه مجریه راحت‌تر بوده است. با حضور خانم دکتر جنیدی که از جامعه وکلا هستند و وزیر دادگستری که رابطه خوبی با نهاد وکالت دارد این نوید است که در ارتباط با قوه مجریه رابطه خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز