خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

منشور حقوق شهروندی یادآور مسئولیت حاکمان در تحقق حقوق شهروندان است/ از وکیل وابسته نمی‌توان انتظار احقاق حق داشت

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۵۴۲

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت:برای بسیاری از افراد، مراجعه به وکیل امر فانتزی است و از مزایای مراجعه به وکیل بی اطلاع هستند.

شهیندخت مولاوردی در همایش نقش وکیل در دفاع از حقوق شهروندی که به همت اتحاد وکلای جوان و کمیسیون حقوقی بنیاد امید ایرانیان در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از حقوق شهروندی به عنوان یک مطالبه تاریخی انباشته و بر زمین مانده‌ در جامعه ایران یاد کرد و گفت:‌ در دولت تدبیر و امید موضوع حقوق شهروندی به عنوان وعده رئیس‌جمهور مورد توجه قرار گرفت اما هنوز زمینه اجرای بسیاری از این اصول فراهم  نشده‌ است.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه روحانی اراده خود را بر پیگیری تحقق این حقوق گذاشته است، گفت:‌ به زودی گزارش حقوق شهروندی دستگاه‌ها منتشر می‌شود. یکسال از عمر منشور حقوق شهروندی گذشت. سه سال طول کشید تا متن فعلی منتشر و رونمایی شود و حالا باید دید از این منشور چه می‌خواهیم کنیم.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی یادآور مسئولیت حاکمان در تحقق حقوق شهروندان است، اظهار کرد:  زمانی که منشور حقوق شهروندی را مطالعه می‌کنیم حق جدیدی در آن نمی بینیم بلکه یادآوری حقوق افراد است که ضمانت اجرایی می‌طلبد.

مولاوردی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند اجرای حقوق شهروندی را به سرمنزل مقصود برساند و اگر تعامل با سایر قوا نباشد با مشکل مواجه می‌شویم، از تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی در مجلس استقبال کرد و گفت: برای تحقق حقوق شهروندی نیازمند برداشتن قدم های جدی در راه اجرا هستیم. هرچند قرار نیست لایحه حقوق شهروندی به مجلس ارائه شود اما برخی مواد به  لایحه نیاز دارد.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی بر لزوم همکاری نهادها در جریان سازی حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: زمانی که این حقوق در جامعه به گفتمان مسلط تبدیل شود، وکلا و کانونهای وکلا می‌توانند به صورت شبکه‌ای و تخصصی کمک کنند که باید به آنها به چشم یک ظرفیت نگاه کرد.

وی با تاکید بر اینکه استقلال وکلا باید محفوظ باشد، اظهار کرد: اگر وکیل مستقل نباشد نباید از آن احقاق حق انتظار داشت و در اینصورت  مردم خود را در برابر دولت و قوه قضائیه بی پناه حس می‌کنند.

مولاوردی با بیان اینکه هنوز مراجعه به وکیل فرهنگ نشده است، گفت: برای بسیاری از افراد، مراجعه به وکیل امر فانتزی است و از مزایای مراجعه به وکیل بی اطلاع هستند و کانون‌ها و رسانه‌ها باید در رابطه با فرهنگ مراجعه به وکیل و حل و فصل مخاصمات آگاهی رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز