خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در دیدار اسقف کلیسای حضرت یوسف (ع):

پیروان ادیان الهی باید مروج عملی ارزش‌ها باشند

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۴۰۶

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: امیدوارم همه ما پیروان ادیان الهی، آموزه‌های اصلی و اساسی ادیان الهی مثل محبت و صلح دوستی را که بین همه ما مشترک است، به خوبی درک کرده و به کار ببندیم و مروج عملی این ارزش‌ها باشیم.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی روز چهارشنبه در آغازین روزهای سال نو میلادی با حضور در کلیسای حضرت یوسف (ع) ضمن دیدار با مسئولان و جمعی از فعالان این کلیسا، سال نو و میلاد حضرت عیسی (ع) را به ایشان تبریک گفت و آرزو کرد سال جدید سرشار از امنیت، صلح و دوستی برای هموطنان مسیحی، مسیحیان و همه مردم جهان باشد.

وی ادامه داد: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری به این آموزه‌ها نیازمند است؛ به ویژه آنکه امروز نفرت‌پراکنی و اعمال خشونت و بسیاری جنایات و اعمال ناپسند دیگر به نام دین انجام می‌شود. این وضعیت برای همه مایه تاسف است و باید همه ما مسلمانان و پیروان سایر ادیان کمک کنیم تا ریشه این تفکرات انحرافی و غلط از بین برود و دیگر به شکل دیگر و در زمان و مکان‌دیگر مجال بروز و ظهور دوباره نیابد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در ادامه توضیحاتی درباره ماموریت‌های دستیاری ویژه امور حقوق شهروندی رییس جمهور ارائه کرد و گفت: به دنبال این هستیم تا موضوع تحقق حقوق شهروندی را با ارائه آموزش‌های لازم از مقطع پیش‌دبستانی تا دانشگاه و نیز آموزش به خانواده‌ها و همه افراد از طرق مقتضی از جمله رسانه‌های نوین به شکل جدی و موثر پیگیری کنیم تا خود مردم با آشنایی صحیح با حقوق خودشان، آن را از مسیر صحیح مطالبه کنند.

مولاوردی افزود: نحوه مطالبه حقوق مساله بسیار مهمی است. باید چگونگی مطالبه حقوق نیز آموزش داده شود تا مردم حقوق خود را از راه‌های صحیح پیگیری کنند و باید به گونه‌ای جریان‌سازی شود که یک موج و گفتمان حقوق شهروندی در جامعه ایجاد شود.

در این مراسم اسقف کلیسای حضرت یوسف (ع) نیز متقابلا عید میلاد حضرت مسیح (ع) را به مولاوردی و همه ایرانیان و پیروان و دوستداران آن حضرت تبریک گفت و با قرائت آیه‌ای از قرآن درباره ولادت حضرت عیسی (ع) اظهار داشت: حضرت عیسی (ع) در قرآن منزلت بالا و خاصی دارد و از داستان ولادت ایشان به عنوان ولادتی خاص در قرآن کریم یاده شده است.

وی اضافه کرد: پیام اصلی همه ادیان دوستی و محبت است و ما پیروان ادیان ابراهیمی باید مروج این پیام‌ها و ارزش‌های معنوی در جهان باشیم. مشکلات جهان فقط با محبت کردن همه انسان‌ها به یکدیگر قابل حل و فصل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز