خبرگزاری کار ایران

رییس‌ جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید شیلی:

ایران خواهان توسعه همکاری‌ها با کشورهای آمریکای لاتین است/ رقابت تسلیحاتی در جهان نگرانی‌هایی را برای ملت‌های جهان به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۱۷۹

رییس جمهور هنگام دریافت استوارنامه «ایگناسیو یانوس» سفیر جدید شیلی، گفت: توسعه روابط و همکاری‌ها با کشورهای منطقه آمریکای لاتین و از جمله شیلی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز شنبه در این دیدار، روابط ایران و شیلی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تهران و سانتیاگو ظرفیت ها و توانمندی های بسیار خوبی در بخش های مختلف دارند که باید از آنها برای توسعه و تقویت روابط و همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی استفاده کنیم.

روحانی تشویق بخش های خصوصی و فعالان اقتصادی برای توسعه همکاری و سرمایه گذاری‌های مشترک و تسهیل در روابط بانکی دو کشور را در توسعه مناسبات مهم دانست و افزود: امروز بواسطه برجام و رفع تحریم‌ها فضای مناسبی برای گسترش بیش از پیش روابط تهران – سانتیاگو فراهم شده که امیدوارم در آینده با بهره‌گیری از آن شاهد توسعه و تحول در مناسبات فی مابین باشیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما خواهان صلح و ثبات پایدار و مبارزه با تروریسم و خشونت در جهان هستیم و معتقدیم همه کشورها باید در این راستا با هم همکاری و مشارکت کنند.

روحانی عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی در جهان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: امروز رقابت تسلیحاتی در جهان و تهدید کشورها نگرانی‌هایی را برای همه کشورها و ملت‌های جهان به دنبال دارد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ایران و شیلی می‌توانند همکاری‌ها و رایزنی‌های مثبتی در زمینه صلح و امنیت و توسعه جهانی داشته باشند.

«ایگناسیو یانوس» سفیر جدید شیلی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان، با اشاره به روابط خوب ایران و شیلی و ظرفیت های فراوان موجود در دوکشور برای توسعه و تقویت مناسبات فی‌ما بین، بر ضرورت رفع موانع بانکی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد و خواستار حضور بخش خصوصی شیلی در بازار های سرمایه گذاری ایران شد.

سفیر جدید شیلی اظهار داشت: تقویت صلح و امنیت جهانی و گسترش همکاری های بین المللی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار برای شیلی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز