خبرگزاری کار ایران

دسترسی نوجوان ۱۵ ساله‌ به طرح عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا در ایران و افغانستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۷۸

بازپرس «جان لیود جونز» جزییات پرونده نوجوان ۱۵ ساله‌ای که به هک سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا متهم شده را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه در گزارشی به خبر تلگراف درباره نوجوان ۱۵ ساله‌ انگلیسی که به هک سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا و دسترسی به طرح عملیات نظامی و اطلاعاتی این کشور در ایران و افغانستان متهم شده اشاره کرده و نوشت: « بر اساس این گزارش‌ها این نوجوان هرگز اتاق خواب خود را برای اجرای عملیات‌های هک ترک نکرده است. آنچه جالب‌تر است این است که او در واقع به طور فنی اصلا سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا را هک نکرده بلکه از مهندسی اجتماعی یا دستکاری اطلاعات مردم برای آنچه می‌خواسته، استفاده کرده است.»

به گزارش تلگراف، این نوجوان مخاطبان خود را در فضای قانع کرده که «جان برنان» رییس سابق سازمان سیای آمریکاست و به این ترتیب به کامپیوتری‌های آن‌ها دسترسی پیدا کرده است. وی در اف بی‌آی هم از همین ترفند استفاده کرده و خود را «مارک جیولانی» معاون رییس آژانس جا زده است و به این ترتیب به اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک او بار‌ها «جین جانسون» وزیر امور داخلی آمریکا و رییس سازمان ملی اطلاعات باراک اوباما یعنی «جیمز کلپر» را مورد هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش این نوجوان ۱۵ ساله بعد از اینکه به کامپیوتر‌های تحت حفاظت دسترسی پیدا کرده از اطلاعات شخصی افراد علیه آن‌ها به طور آنلاین استفاده کرده و این اطلاعات را منتشر و آن‌ها را با تماس تلفنی، پیام و حتی دانلود روی کامپیوتر‌های آن‌ها به وسیله کنترل کامپیو‌تر شخصی و تلویزیونشان مورد آزار قرار داده است.

اسپوتنیک نوشت که «کین گمبل»، نوجوان ۱۵ ساله، عمدتا به اشتباه هکر شناخته می‌شود؛ در حالی که در واقع کاری که او انجام می‌دهد «مهندسی اجتماعی» است.

گمبل در گفت‌و‌گو با یک خبرنگار گفته بود: «این کار به این دلیل که دولت آمریکا فاسد بوده کم کم برای من آزاردهنده شد. از آن زمان سعی کردم تصمیم جدیدی درباره‌اش بگیرم.»

به گفته «جان لیود جونز» بازپرس پرونده گمبل؛ وی به اکانت‌های حساس دسترسی داشته و به همین ترتیب به عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی در ایران و افغانستان واقف بوده است.

بر اساس این گزارش، گمبل علاوه بر برنامه از همین تکنیک برای دسترسی به اطلاعات شخصی و روابط شخصی «آوریل هینز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «ایمی هس» مامور ویژه اف بی‌آی و «مونا ویر‌ هیتون» مدیر اطلاعاتی سابق در آژانس اطلاعات ملی آمریکا هم استفاده کرده است. در همه این موارد گمبل خودش را به جای افراد از گروه‌های سنی و حتی جنسیتی مختلف قرار داده است.

به گزارش تلگراف گمبل هیچ یک از این اطلاعات را به این دلیل که جانش در خطر می‌افتاده منتشر نکرده است اما به این نتیجه رسیده که دولت آمریکا روزانه در حال کشتن مردم بی‌گناه است.

به گزارش اسپوتنیک هنوز حکم گمبل صادر نشده اما به نظر می‌رسد به ده جرم تحت جرایم سو استفاده‌های کامپیوتری محکوم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز