خبرگزاری کار ایران

آل‌حبیب:

شهرک‌سازی‌های رو به رشد اسرائیل جنایت جنگی است/ ایران‌هراسی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا به جنون روحی تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۴۷۱

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل انفعال شورای امنیت را نتیجه مستقیم مانع تراشی آمریکا در این شورا برشمرد و تاکید کرد: نقش مخرب آمریکا در منازعات بین‌المللی، خصوصا در خاورمیانه، قابل انکار نیست.

به گزارش ایلنا، اسحاق آل حبیب در سخنرانی خود در بحث عمومی شورای امنیت در مورد خاورمیانه و فلسطین، اسرائیل گفت: اشغالگری اسرائیل و ادامه سیاست‌های توسعه‌طلبانه، تجاوزگرانه و نژادپرستانه این رژیم عامل اصلی همه درگیری‌های خاورمیانه است.

اسرائیل به صورت مستمر در پی تحکیم اشغالگری خود و انکار حقوق فلسطینی‌‌هاست

وی از تلاش‌های اخیر برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به عنوان آخرین نمونه از این سیاست‌ها یاد و این تلاش‌ها را به شدت محکوم کرد.

سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با یادآوری سوابق رژیم اسرائیل اظهار داشت: ما هر بار در اینجا جمع می‌شویم خبری تازه در مورد شهرک‌سازی‌های غیرقانونی این رژیم می‌شنویم چرا که این رژیم، به صورت مستمر در پی تحکیم اشغالگری خود و انکار حقوق فلسطینی‌‌هاست. 

رژیم صهیونیستی علاقه‌ای به صلح نداشته و ندارد

آل‌حبیب با بیان اینکه شهرک‌سازی‌های رو به رشد اسرائیل نه تنها تخلف از کنوانسیون چهارم ژنو، بلکه یک جنایت جنگی است که حاکی از این واقعیت است که این رژیم هرگز علاقه‌ای به صلح ندارد و نداشته است، تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا در منازعات بین‌‌المللی، خصوصا در خاورمیانه، قابل انکار نیست.

وی افزود: آمریکا هرگز در مسئله فلسطین شریکی صادق برای صلح و عدالت نبوده است. جای تاسف است که شورای امنیت در حل موضوعات مهمی چون اشغال دائم فلسطین یا بمباران یمن که طی سه سال گذشته ادامه یافته است، منفعلانه عمل می‌کند. بمباران‌های یمن، قحطی و بیماری و نابودی برای مردم یمن به همراه داشته و بنا به تایید مقامات سازمان ملل متحد بزرگترین قحطی دنیا در چند دهه اخیر را برای آنان رقم زده است. انفعال شورای امنیت نتیجه مستقیم مانع‌‌تراشی آمریکایی در شورای امنیت است. 

ایران هراسی، برای رژیم صهیونیستی و آمریکا به جنون روحی تبدیل شده است

سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر دادن محور بحث‌‌های خاورمیانه در شورای امنیت خاطرنشان کرد: ظاهرا ایران‌‌‌هراسی برای این دو رژیم به نوعی وسواس و جنون روحی تبدیل شده است. 

آل‌حبیب اضافه کرد: اینها که بر طبل ایران‌‌‌هراسی می‌‌‌‌کوبند همان‌هایی هستند که با دلارهای خود در پی خرید یا فروش «تسلیحات زیبای» آمریکایی هستند و اتهاماتی که علیه ایران مطرح می‌‌‌کنند هیچگونه ارتباطی با صلح و امنیت در خاورمیانه ندارد. 

ایران تعیین سرنوشت فلسطینی‌‌ها حمایت می‌‌‌‌کند

وی با اشاره به تلاش‌‌های کشورمان در مبارزه با داعش ابراز داشت: واقعیت این است که زمانی که ایران در عراق و سوریه در حال کمک به مردم عراق و سوریه در مبارزه با داعش بود آمریکا و متحدان آن گروه‌های تروریستی را مسلح می‌کردند. 

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در پایان سخنان خود بیان کرد: ایران حمایت خود از فلسطین را مجددا اعلام می‌‌‌کند و با درک رنج و بی‌عدالتی که دهه‌ها در حق فلسطینی‌ها اعمال شده از حق حاکمیت و تعیین سرنوشت فلسطینی‌‌ها و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف حمایت می‌‌‌‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز