خبرگزاری کار ایران

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

اعمال تحریم‌های غیرموجه اقتصادی مانع دستیابی به اهداف توسعه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۳۴۷

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: اعمال تحریم‌های غیرموجه اقتصادی مانع دستیابی به اهداف توسعه‌ای بوده و با حق توسعه مغایرت دارد.

به گزارش ایلنا، اسحاق آل حبیب طی سخنانی در  پنجاه و ششمین نشست کمیسیون توسعه اجتماعی این سازمان گفت: علیرغم گام‌های مثبتی که در سطح جهانی برای مبارزه با فقر برداشته شده، تعداد زیادی از مردم در گوشه و کنار جهان در فقر شدید بسر می‌برند. 

وی ضمن اشاره به وجود منازعات و بی‌ثباتی به ویژه در خاورمیانه، بر تاثیر این منازعات در تشدید فقر به ویژه برای زنان و کودکان تاکید کرد.

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل ضمن تاکید بر اهمیت و اولویت مبارزه با فقر در حوزه توسعه اجتماعی، گفت این موضوع نباید عاملی برای اعمال فشارهای سیاسی باشد.

آل‌حبیب بیان اینکه اعمال تحریم‌های غیرموجه اقتصادی مانع دستیابی به اهداف توسعه‌ای بوده و با حق توسعه مغایرت دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ رهیافت‌های مختلف، برنامه‌های مبارزه با فقر را در قالب ششمین برنامه پنج ساله توسعه ملی و همچنین برنامه و طرح‌‌‌های دیگر پیگیری و اجرا کرده و قوانینی را در این زمینه به تصویب رسانده است.

در همین چارچوب، وی به برخی تجربه‌های موفق کشورمان از جمله فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد برکت در یاری رساندن به مستمندان، ایتام، خانوارهای تک سرپرست زن، و همچنین بهبود کسب و کارهای خانوادگی اشاره کرد. 

پنجاه و ششمین نشست سالانه کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل متحد از ۲۹ ژانویه آغاز و تا ۷ فوریه ادامه خواهد داشت. نشست امسال کمیسیون توسعه اجتماعی به طور خاص به «راهبردهای ریشه‌کنی فقر به منظور تحقق توسعه پایدار برای همه» می‌پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز