خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

می‌توان با کنارگذاشتن کینه‌ و کدورت‌ها مشکلات جامعه را حل کرد/ در برابر هجمه‌ها راهی جز وحدت نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۴۶۳

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: با کنار گذاشتن کینه‌ها و کدورت‌ها و توجه به ایران واحد، قانون اساسی واحد و ولایت فقیه واحد، و همچنین براساس وحدت می‌توانیم با مشکلات جامعه برخورد کنیم.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره اظهارات رییس جمهور در مورد اصل ۵۹ قانون اساسی گفت: این اصل در قانون اساسی، متن و محتوای روشنی دارد لذا ما می‌توانیم از طرف نهادهای گوناگون مثل مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، قوه‌مجریه، شورای عالی امنیت ملی و شورای انقلاب فرهنگی و دیگر نهادها، نیاز ضروری جامعه را تشخیص دهیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه به کمک نخبگان و وزارتخانه‌ها و تشکیلات ائمه جمعه و... می‌توان نیاز جامعه را در هر زمان تشخیص داد؛ توجه به اقتصاد مقاومتی، حل معضل اعتیاد، رسیدگی به نقدینگی در کشور و بحث هدفمندی یارانه‌ها را از جمله مشکلات کنونی کشور ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: در راهپیمایی‌ها از جمله ۲۲ بهمن و روز قدس نیاز جامعه با شور و شعور بیان می‌گردد لذا اگر مردم احساس کنند که این شعارها باید در همه‌پرسی گویاتر و رساتر باشد، می‌توان با رفراندوم این کار را انجام داد.

این نماینده ادوار مجلس با توجه قرار دادن بخشی از سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه طی دهه های گذشته برخی را از قطار انقلاب پیاده کرده ایم افزود: ابراز اینگونه مطالب و گلایه‌ها گویاست که ما در طول این ۳۹ سال غربالگری‌هایی انجام داده‌ایم که برنج دانه‌درشت‌ هم از آن غربال جدا شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: با کنار گذاشتن کینه‌ها و کدورت‌ها و توجه به ایران واحد، قانون اساسی واحد و ولایت فقیه واحد، و همچنین براساس وحدت می‌توانیم با مشکلات جامعه برخورد کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰ انتخاب در طول ۳۹ سال در کشور این مهم را نشانی از دموکراسی و ابراز نظرات با توجه به خواست اکثریت مردم ارزیابی کرد.

اکرمی با اشاره به اینکه ما هر دو سال دو انتخاب در کشور برگزار می کنیم مساله تشکل‌ها و سازماندهی تجمع‌ها را دو خلأ موجود در طول این ۳۹ سال ارزیابی کرد و اظهار کرد:اگر در کشور تشکل‌های قانونی وجود داشته باشد که براساس قانون تشکیلات داشته باشند، آنگاه آنان نسبت به مسائل کشور بحث می کنند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه در زمان انتخابات ریاست جمهوری برای یک پست بیش از ۵۰۰ نفر نام‌نویسی می‌کنند یا اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ۲۹۰ کرسی بیش از ۵هزار نفر شرکت می‌کنند گفت: دیگر ظرفیت احزاب و تشکل ها آن است که از این طریق می‌توان داوطلب مورد نظر خود را در انتخابات معرفی کرد چراکه از این طریق کار پخته‌تر و آگاهانه‌تری انجام می‌شود و افراد شایسته وارد صحنه می‌شوند.

اکرمی راه برون‌رفت از مشکلات کشور را ایجاد تشکل‌ها و تحزب‌ دانست و تصریح کرد: در صورت تشکیل احزاب، آنها در طول سال می‌توانند درباره نامزدها یا دیگر مباحث سیاسی و اقتصادی تبادل نظر کنند.

وی در پایان بیان داشت: ما راهی جز وحدت نداریم و باید در برابر هجمه‌ها مقتدر و بازدارنده باشیم و امنیت عمومی را در جامعه حفظ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز